13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Vikash

Iphoto importeer vraagje

Is het mogelijk om via de automatische importeer functie alleen bepaalde foto’s te importeren? Ik haal foto’s dus niet van me camera en dus wilt Iphoto elke keer alle foto’s importeren. Terwijl ik alleen mijn nieuwe wil importen.

Bijdrager
    ragoooon

Neen, zijn al een aantal topics over, maar waarom de oudere foto’s op u camera bewaren?

Moderator
    unSOUND

Druk eens gewoon op importeer…. zodra iPhoto namelijk een oude foto tegenkomt krijg je de vraag of hij die moet overslaan, en of hij alle dubbele foto’s moet overslaan…

Bijdrager
    J-roen

Je kunt evt. ook vanuit de finder alleen de foto’s die je wilt hebben naar iPhoto slepen.

Bijdrager
    ENell
    ”J-roen”

Je kunt evt. ook vanuit de finder alleen de foto’s die je wilt hebben naar iPhoto slepen.

En hoe moet dat?

Ik heb namelijk altijd dat er foto’s zijn die niet mooi genoeg zijn om in mijn iPhoto op te nemen. Deze foto’s moet je dan verwijderen uit iPhoto en finder.

Beetje offtopic:
    Kun je ook een groep foto’s een naam geven?

Moderator
    unSOUND
    ”J-roen”

Dat kan alleen als je camera ook als een schijf op je bureaublad komt, en dat is niet bij alle merken het geval… Canon bijvoorbeeld doet dat niet.

Bijdrager
    PB
    ”unSOUND”

Dat kan alleen als je camera ook als een schijf op je bureaublad komt, en dat is niet bij alle merken het geval… Canon bijvoorbeeld doet dat niet.

Je kán ook “fotolader” gebruiken, dat is gewoon een standaard apple applicatie die je kunt vinden in de programma’s map.

Bijdrager
    Vikash
    ”unSOUND”

Druk eens gewoon op importeer…. zodra iPhoto namelijk een oude foto tegenkomt krijg je de vraag of hij die moet overslaan, en of hij alle dubbele foto’s moet overslaan…

Dan is het helemaal geen probleem, beetje dom dat ik het makkelijkste niet als eerste heb geprobeerd. Maar bedankt voor het snelle antwoord.

Ik zat vanmiddag ook nog met iets anders te klooien. Hoe moet je foto’s uit je bieb toevoegen aan een album? Slepen lukt namelijk niet. Kan het alleen via kopieren?

Bijdrager
    CaDoc
    ”ENell”

Ik heb namelijk altijd dat er foto’s zijn die niet mooi genoeg zijn om in mijn iPhoto op te nemen. Deze foto’s moet je dan verwijderen uit iPhoto en finder.

Beetje offtopic:

Je kan met Command-Backspace via iPhoto foto’s gewoon uit de bibliotheek verwijderen – is volgens mij gemakkelijker dan een andere manier.

Als je een groep foto’s selecteert dan kan je met Alt-klik (of rechtermuisknop) selecteren dat je opmerkingen wil toevoegen. Hier kan je later dan gewoon weer op zoeken. Je kan ook zo de titel etc. wijzigen.

Succes!

Moderator
    unSOUND
    ”Vikash”

Ik zat vanmiddag ook nog met iets anders te klooien. Hoe moet je foto’s uit je bieb toevoegen aan een album? Slepen lukt namelijk niet. Kan het alleen via kopieren?

Het hoort te werken met slepen… vreemd dat dat niet lukt…

Bijdrager
    mekker
    ”Vikash”

heb ik ook wel eens gehad bleek te komen door dat het lettertype helvetica niet aan stond.

Bijdrager
    jay.eye.em
    ”ENell”

Beetje offtopic:

Stop ze in een folder, een geef de folder een naam![?]

Bijdrager
    ragoooon

Blijkbaar is er toch een soort oplossing hiervoor: http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060811032250907

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.