8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Odyssey

iPhoto import traag

sinds een tijdje gaat het toevoegen van nieuwe foto’s in iPhoto ontzettend traag en vertraagt mijn macbook ook heel hard.
    (valt niet meer mee te werken bij een import)

ik kopieer mijn foto’s niet naar de iphoto library, en mijn foto’s zijn ongeveer 1,3MB ’t stuk

iemand enig idee ?

Bijdrager
    Pieterr

Is je harde schijf soms vrij vol?
    Hoeveel fotos heb je er nu al in staan?

Bijdrager
    Odyssey

tegen de 6000 foto’s…

harde schijf 121GB beschikbaar

eerst gaat het snel, en dan vertraagt ineens gans mijn systeem en gaan de ventilatoren hard blazen

hoogst eigenaardig vind ik, voor de rest stond enkel adium, itunes, mail en firefox open, niet direct zware programma’s dus…

Bijdrager
    Pieterr
    ”Odyssey”

eerst gaat het snel, en dan vertraagt ineens gans mijn systeem en gaan de ventilatoren hard blazen

6000 is niet bijzonder veel fotos.
    Heb je al eens gekeken in je Activity Monitor wat er al die CPU cycles staat te verstoken (waardoor de fans aangaan)? Komt dat door iPhoto?

Bijdrager
    Odyssey

ik vermoed dat het iPhoto is, ik heb nog niet kunnen kijken omdat mijn systeem zodanig traag gaat dat het niet meer werkbaar is…

Moderator
    unSOUND

Het verschilt ook nog eens per merk en type camera, want de EXIF tags die de camera bij de bestanden doet hebben ook grote invloed op de algehele snelheid van iPhoto.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Odyssey”

sinds een tijdje gaat het toevoegen van nieuwe foto’s in iPhoto ontzettend traag.
    ik kopieer mijn foto’s niet naar de iphoto library.

Tja. Wat zou er dan eigenlijk nog moeten gebeuren? Alleen het extraheren van de metadata (EXIF etc) kan de boel toch niet zo op tilt gooien?

Ik laat overigens zelf wel mijn foto’s aan de iPhoto library toevoegen, zodat ze allemaal in één (makkelijk te backuppen) map staan.

Moderator
    unSOUND
    ”Pieterr”
    ”Odyssey”

sinds een tijdje gaat het toevoegen van nieuwe foto’s in iPhoto ontzettend traag.
    ik kopieer mijn foto’s niet naar de iphoto library.

Tja. Wat zou er dan eigenlijk nog moeten gebeuren? Alleen het extraheren van de metadata (EXIF etc) kan de boel toch niet zo op tilt gooien?

miniaturen aanmaken en EXIF tags lezen kan best wel wat tijd in beslag nemen. EXIF tags kunnen traag gaan als de camera logge tags maakt, maar dat verschil zoals eerder gezegd per camera. miniaturen aanmaken zou niet heel vertragend mogen werken, tenzij er problemen zijn met de rechten van de mappen waarin de miniaturen staan, of als de schijf zelf van slag is, softwarematig of hardwarematig.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.