5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Verwijderd

iPhoto icon verdwenen?

Hoi,
    Sinds dat ik mijn iphoto heb ge├╝pdatet naar de versie die gisteren is gepresenteerd. (op osx mavericks)
    Is mijn icoon in mn launchpad verdwenen.
    Opnieuw opstarten heeft geen zin, hij blijft weg.
    Weet iemand hoe ik hem terug kan halen??

Gr. Nick

Bijdrager
    gerryvonne

Bedoel je niet in de launchpad (althans daar lijkt jouw schermafbeelding wel op). Zo ja, wat je zou kunnen proberen is om het db bestand te verwijderen uit de folder ~/Library/Application Support/Dock/.

Sleep het naar de prullenbak en herstart je Mac en je launchpad wordt opnieuw opgebouwd. Het nadeel wel is dat je icons opnieuw moet indelen.

Dit gebeurde bij andere icons ook in dit topic.

Is misschien niet de netste manier, maar ik denk wel dat het zal werken.

Bijdrager
    Verwijderd
    gerryvonne op 23 oktober 2013

Bedoel je niet in de launchpad (althans daar lijkt jouw schermafbeelding wel op). Zo ja, wat je zou kunnen proberen is om het db bestand te verwijderen uit de folder ~/Library/Application Support/Dock/.

Sleep het naar de prullenbak en herstart je Mac en je launchpad wordt opnieuw opgebouwd. Het nadeel wel is dat je icons opnieuw moet indelen.

Dit gebeurde bij andere icons ook in dit topic.

Is misschien niet de netste manier, maar ik denk wel dat het zal werken.

Klein probleempje, er staat niks in die folder:

Bijdrager
    Verwijderd

Allemaal bedankt, maar hij staat er plotseling weer??
    !

Bijdrager
    gerryvonne

Goed om te horen!

Voor wat betreft de folder. Als je in het Finder menu gaat naar Ga > Ga naar map… en je vult ~/Library/Application Support/Dock/ in, dan zou je in de Dock folder terecht moeten komen voor de gebruiker waarmee je bent ingelogd. Dus stel dat jouw thuismap de naam Nick1999V heeft, dan zou het volledige pad /Users/Nick1999V/Library/Application Support/Dock zijn. De ~ vervangt het user gedeelte.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.