16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    iGeysir

iPhoto: hoe slechts enkele foto’s van digicam downloaden

geeft iPhoto je de mogelijkheid om, na het inpluggen van je digitale camera, slechts een paar foto’s van het totale “rolletje” te downloaden? en zo ja: hoe gaat dat dan in zijn werk?

Bijdrager
    Rutger1981

Ik gebruik het programma : image capture en dat werkt echt perfect.
    Kan je zelf bepalen waar je je foto’s wilt. Ik vind dat al die iApps een beetje dwingend en soms niet al te gebruikers vriendelijk werken. Maarja wie ben ik.
    Ik weet niet of image capture in het systeem al zit of dat ik het ooit heb gedowned.

Succes

Bijdrager
    joostovermars

Tja, dat zou ik ook wel willen. Ik gebruik daarvoor het Apple programma “fotolader” en importeer die foto’s dan in iPhoto. Onbegrijpelijk dat ze die functionaliteit niet allang in iPhoto hebben ingebouwd. want dit is dubbel werk zo en je bestanden staan 2 keer op je HD.

Of zien wij beiden iets over het hoofd?

Bijdrager
    ajschol

Fotolader is de enige standaard optie… Levert iets dubbel werk op, maar niet echt veel…

Bijdrager
    iGeysir

ok ik heb het inderdaad net geprobeerd met image capture (neem aan dat dat fotolader is); bedankt voor de reacties! het zou inderdaad beter zijn indien iphoto gewoon zelf die mogelijkheid bood.

Bijdrager
    boekeloo

Kan je niet gewoon als je camera op het buroblad verschijnt, de betreffende foto’s verslepen en vervolgens in iPhoto droppen??

Bijdrager
    iGeysir

ik weet niet precies wat je bedoelt; worden ze dan wel netjes geïmporteerd?

Bijdrager
    ajschol

Bij lang niet alle camera’s verschijnt een icoon op het bureaublad. Bij de mijne bijvoorbeeld (Canon A40) niet…

Bijdrager
    iGeysir

bij mij idd ook niet

Bijdrager
    SanderQ

Weet iemand WAAROM de camera niet op het bureaublad verschijnt? DE SD-kaart in je toestel is toch in feite gewoon een externe harde schijf? Is er een manier om dat voor elkaar te krijgen?

Bijdrager
    ajschol

Je camera zit echter nog “tussen” de mac en de kaart, dus hoe de camera ermee omgaat bepaald hoe jij je camera op je beeldscherm ziet.
    Enige andere oplossing: een cardreader…

Bijdrager
    SanderQ

Ja dat snap ik, dat een cardreader die mogelijkheid wel biedt. Maar ik wilde het gewoon uit nieuwsgierigheid weten of het überhaupt mogelijk was datzelfde met een camera uit te halen.

Mijn vermoeden is dat niet de camera, maar iPhoto die mogelijkheid blokkeert.

Bijdrager
    Rutger1981
    ”SanderQ”

Ja dat snap ik, dat een cardreader die mogelijkheid wel biedt. Maar ik wilde het gewoon uit nieuwsgierigheid weten of het überhaupt mogelijk was datzelfde met een camera uit te halen.

Mijn vermoeden is dat niet de camera, maar iPhoto die mogelijkheid blokkeert.

ik zou dat ook graag willen weten zonder een cardreader. heeft het te maken met een driver?

als het niet kan dan kan het niet.

Bijdrager
    FJV

Het zou denk ik ook aan je camera kunnen liggen. Volgens mij was het een Aldi-digicam waarbij een externe disk op mn bureaublad kwam te staan. Zal dus mogelijk een software kwestie zijn (driver of firmware?).

Bijdrager
    Rudy-M

Bij Sony camera’s kun je uit meerdere USB protocollen kiezen:

Normal: hierdoor gedraagt de camera zich als verwijderbare schijf[/list:u:0f9b249425]

PTP (Picture Transfer Protocol): hiermee heb je software nodig, zoals Fotolader of iPhoto, om de foto’s van de camera te halen[/list:u:0f9b249425]

PictBridge (bij de nieuwe(re) modellen): rechtstreeks aansluiten op een PictBridge printer.[/list:u:0f9b249425]

Bijdrager
          SanderQ

BTW, ik heb een Canon Ixus en een iBook met USB verbinding.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.