8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    OSXrein

iPhoto, hoe meerdere foto’s tegelijk een naam geven?

Net terug van vakantie wil ik alle foto’s daarvan in één keer de titel ‘vakantie 2004’ geven ipv 125 copy – paste.
    Kan dat en zo ja hoe?

Groeten,

Rein

Moderator
    unSOUND

album aanmaken, noem dat album Vakantie 2004,

gooi daar al je foto’s in,

selecteer het album, en kies voor exporteren.
    kies bestandsexport, en bij naam: albumnaam.

Daarna deze foto’s importeren in iPhoto, en de oude wissen.

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon een nieuwe album aanmaken en die ‘Vakantie 2004′ noemen?
    En daar dan alle foto’s van de vakantie van 2004 in gooien.

Zo heb ik het gedaan.

Bijdrager
    ajschol

Ja, met “wijzig groep” (in menu “foto’s”) of shift-apple-B. Je kan een heel filmrolletje selecteren door op dat rolletje te klikken (bij “weergave” moet dan filmrollen wel aanstaan), of een willekeurige selectie met de shift of apple-toets. Je kan niet alleen de titel, maar ook op deze manier bijvoorbeeld tekst in het opmerkingenveld plaatsen. Ideaal…

suc6

Bijdrager
    moodjoo

Ik doe dat met iPhoto Bulk Renamer. Dat werkt samen met iPhoto.

Bijdrager
    ziggy

ajschol geeft toch aan dat het in iPhoto 4 al kan met Wijzig groep, waarom zou je dan nog iPhoto Bulk renamer gebruiken? Die gebruik je hooguit als je nog met een eerdere versie van iPhoto werkt. Verder geven de aangedragen oplossingen geen antwoord op de vraag. Het enige juiste antwoord kwam van ajschol en die gaat daarom door naar de volgende ronde…
    :lol:

Bijdrager
    foxy
    ”unSOUND”

album aanmaken, noem dat album Vakantie 2004,

gooi daar al je foto’s in,

selecteer het album, en kies voor exporteren.
    kies bestandsexport, en bij naam: albumnaam.

Daarna deze foto’s importeren in iPhoto, en de oude wissen.

Heb ik ook geprobeerd. Werkt inderdaad maar jammer genoeg heeft de foto dan wel de oorspronkelijke aanmaakdatum verloren. En aangezien IPhoto op deze datum de foto’s in mappen plaats kan je ze niet meer op die criterea vinden. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Bijdrager
    bekhof

iView Media Pro downloaden (mag je eerst 21 dagen gratis gebruiken), foto’s erin zetten, batch rename doen, klaar.

Eigenlijk: iPhoto eraf gooien, licentie kopen voor iView. iPhoto heeft zoveel beperkingen, ik heb daar echt nog nooit iets positiefs aan gevonden…
    Zeker als je de mogelijkheden van (bijvoorbeeld) iView ziet, vraag ik me af waarom Apple niet wat meer werk maakt van iPhoto.

Wat mij vooral stoort:
    – al je foto’s worden in onduidelijke mapjes met onduidelijke namen gestopt. Je kunt op deze manier NIETS zelf organiseren op je HD.
    – geen batch rename
    – geen gecontroleerde mappen (automatisch bijwerken van een map ‘archiveren’ bijvoorbeeld)
    – traag

Zoals je ziet; ik ben géén iPhoto fan… ben wel benieuwd naar andere meningen…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.