19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Lustigson

iPhoto: hoe filmrol hernoemen

Korte vraag met hopelijk een kort antwoord: hoe moet ik in hemelsnaam een filmrol in iPhoto hernoemen? Als ze allemaal ‘filmrol 106′ of whatever heten, wordt ’t er niet overzichtelijker op.

Bijdrager
    Yaris

iPhoto Help : Namen van filmrollen wijzigen
    Nadat u een reeks foto’s hebt geïmporteerd, kunt u de naam van de filmrol met deze foto’s wijzigen.

1. Selecteer ‘Bibliotheek’ in de lijst ‘Bron’.
    2. Als u geen filmrolsymbolen ziet, kiest u ‘Weergave’ > ‘Filmrollen’.
    3. Klik op de filmrol.
    4. Typ een nieuwe naam in het veld ‘Titel’.

U kunt ook nieuwe filmrollen aanmaken om de fotobibliotheek beter te ordenen.

Bijdrager
    Mateusz

zet de weergave op filmrollen [shift] [command] F
    de foto’s zijn nu gescheiden, met info over de filmrollen
    klik op het ” i ” icoontje links onderin
    klik in het fotovenster op “Filmrol x”
    linksonder, in het infoframe kan je de naam aanpassen

succes!

[edit] Yaris was met net voor.. [/edit]

Bijdrager

Of als je de filmrollen weergave aan heb staan
    [URL=http://imageshack.us][/URL]

Info venster gewoon de info invullen

Bijdrager
    midas

tja iphoto,……
    Ik kan er nog steeds niet mee overweg het is echt een pc programma. Foto’s worden tig keer opgeslagen (bijv. bij draaien). ik Kan er niet mee overweg omdat ik graag via de mappen werk en zo alles beheer. iphoto moet dit ‘mappen beheer’ makkelijker maken en overnemen, maar makkelijker is het zeker niet. Wat er ook onhandig aan is, is dat je in de bibliotheek niet kunt zien of je foto’s al geordend hebt in andere mappen.
    Ben ik de enige die er zo overdenkt, of kan ik gewoon niet met het prog. overweg?

Bijdrager
    joffrie

Ik vind iPhoto anders toch een heel handig programma.
    En het is dan ook nog perfect geïntrigeerd voor het gebruik van de foto’s in andere programma’s.

Want je foto’s zo gewoon in de finder, dat is voor mapjes-mensen.

Bijdrager
    Lustigson

Ah, gevonden! Wel een beetje ver weggestopt, niet? Nou ja…

Overigens moest ik ook erg aan iPhoto wennen. En nog. Als ik bijvoorbeeld foto’s van m’n camera haal, doe ik dat via Finder. Ik sla ze op in een map en importeer ze dán pas in iPhoto. Bovendien laat ik iPhoto geen kopieën maken naar de Bibliotheek. Beetje dubbelop anders.

Bedankt!

Bijdrager
    poembaa

Dan ben ik die domme gebruiker die dus dacht dat mijn macje slimmer was …. Ik hoop dat iemand een antwoord weet:

Ik heb dus die namen van die filmrollen gewoon gewijzigd in de finder. Ik dacht: “dat snaptie wel” niet dus. De thumbnails laat hij nog gewoon zien, de grotere versie niet meer. Nu weet ik dus niet hoe ik mijn iPhoto weer goed krijg. Alle filmrolmapjes weer omnoemen naar hoe ze stonden is geen optie, het waren heel veel mappen en ik weet niet meer hoe ze ook alweer heetten. Ik kan nergens vinden dat ik tegen hem kan zeggen in iPhoto “Joh, dat grote bestandje staat daar”.

Wie weet het wel?

Of anders, kan ik al mijn “Originals” opnieuw importeren? Hoe dan? Want nu moet ik eerst het mapje uit de map Originals halen, dan importeren drukken en dan zet hij ze bij die andere thumbnails en niet erover heen.

Moderator
    unSOUND
    ”midas”

Ben ik de enige die er zo overdenkt, of kan ik gewoon niet met het prog. overweg?

Helaas het laatste… let op waarom:

”midas”

Foto’s worden tig keer opgeslagen

Dit is gekozen om te zorgen dat je terug kunt vallen op het origineel als een bewerking achteraf toch tegenvalt… ik ben juist heel erg blij met deze optie.

”midas”

Kan er niet mee overweg omdat ik graag via de mappen werk en zo alles beheer. iphoto moet dit ‘mappen beheer’ makkelijker maken en overnemen, maar makkelijker is het zeker niet.

Je kunt iPhoto’s eigen manier uitzetten in de voorkeuren, waarmee je dus je eigen mapindeling kunt maken. Alle mappen komen als rollen in iPhoto, deze kun je weer heel simpel omzetten naar albums.

”midas”

Wat er ook onhandig aan is, is dat je in de bibliotheek niet kunt zien of je foto’s al geordend hebt in andere mappen.

Maak een slim album met deze regel:
    <album> <is niet> <willekeurig album>
    En alle foto’s die niet ingedeeld zijn komen automatisch in dit album.

Moderator
    unSOUND
    ”poembaa”

Dan ben ik die domme gebruiker die dus dacht dat mijn macje slimmer was ….

Correctie: Jij bent die domme gebruiker die dacht dat ie het zelf moest doen omdat je er van uit ging dat die optie niet in iPhoto zat… niet doen alsof je teleurgesteld bent in je Mac omdat JIJ iets doms gedaan hebt.

Start iPhoto eens op met de [command] en [option] toets ingedrukt, en zet alle vinkjes aan…

Bijdrager
    Annunaki

Ik heb een paar maand geleden eens een introductie cursus gegeven rond iLife, en heb toen een documentje geschreven met een aantal iTunes en iPhoto tips en tricks ( in het nederlands en met screenshots en al ).

Mocht hier interesse voor zijn, dan maak ik wel eens een WebSite in iLife en zet ik dat documentje er wel op. Heb ook al zitten denken om een video podcast te maken rond iLife. Een soort cursus eigenlijk van die dingen, maar dan in het nederlands. Zo een zaken vergen echter veel werk, en ik zou dit enkel doen als er voldoende interesse voor is.

Groeten,

Stefaan

Bijdrager
    dame.blanche

*hand up* ik heb interesse! :D

Bijdrager
    Annunaki

Bon, hier is de PDF versie van het documentje :

iLife 06 – De Sofware bundel die u het digitale level makkelijker maakt

Let wel, ik ben geen professionele auteur of zo, en dit is de eerste keer dat ik zoiets in elkaar knutsel. Men heeft mij wel al gezegd dat ik het eens naar een of andere uitgever moest opsturen, maar denk dat dien mens niet al te veeleisend is.

File is wel ongeveer 20 Mb of zo, maar er zitten tal van Screenshots in van daar.

Als ik eens tijd heb maak ik eens een site en zet ik daar een PayPal donation knoppeke op, wie weet is er wel iemand die zo een type document nuttig vind en er iets voor over heeft:-)

Greetz

Stefaan

P.S. : Net zelf de link eens uitgeprobeerd en het downloaden van het documentje is niet erg snel. Ik weet ook niet of dienen .Mac mij gaat doen extra betalen als ik over een bepaalde bandbreedte zit, dus niet allemaal tegelijk downloaden he :-p

Bijdrager
    dame.blanche

Alvast THX! Downloaden is idd wat traag, maar zit al op 1/4!:)

Bijdrager
    Annunaki

Hoi,

Mocht je het even doornemen, post dan hier alle opmerkingen die je hebt, zodat ik weet wat ik anders / beter moet aanpakken.

Is de stijl goed ?
    Is het duidelijk en begrijpbaar ?
    Mis je nog iets ?

Kortom, alle opmerkingen / kritiek die je maar kan hebben:-)

Groeten,

Stefaan

Bijdrager
    dame.blanche

Heb ‘m daarstraks op’t werk ff gedownload, zaterdag (op’t werk) het eens verder uitchecken!;)

Bijdrager
    Rik de Belg

hey Annunaki ofte Stefaan,
    ik heb het documentje net binnengehaald en ’t ziet er erg handig en nuttig uit, mooi gedaan.
    het gelijk al enkele malen afgedrukt voor vrienden- en familie-mac-gebruikers;-)

een vraagje off-topic: doe jij aan Aikido ?

Bijdrager
    Annunaki

Ja, dat ben ik:-)

Hm, als ik nu ook nog eens wist wie jij was :-p

Bijdrager
    Annunaki

En, damme blanche, al eens kunnen kijken naar het documentje ? Zo ja, enige reacties ?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.