7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    glimburger

iPhoto : geen camera geselecteerd

Als ik op mijn iMac g4/800 mijn Sony digitaal fototoestel aansluit, opent iPhoto zichzelf en wordt de camera herkend, klaar om foto’s te importeren.
    Als mijn dochter, die haar eigen account heeft op die computer, aanlogt en datzelfde fototoestel aansluit, opent iPhoto zich ook, maar wordt er voorts géén camera herkend, dus importeren gaat ook niet op de normale manier.
    Hier zal ook wel ’n reden én ’n oplossing voor bestaan zeker ? Had ik natuurlijk graag van jullie gehoord …

Bijdrager
    unox

De camera als een soort van hd op je bureaublad laten verschijnen en de foto’s er handmatig uithalen.

Bijdrager
    Oppie

Misschien heb je haar beperkte rechten gegeven?! Probeer het eens op je eigen account.

Bijdrager
    glimburger
    ”unox”

De camera als een soort van hd op je bureaublad laten verschijnen en de foto’s er handmatig uithalen.

Ja, dat lukt, maar dat is niet de normale manier van doen hé !

Bijdrager
    glimburger
    ”Oppie”

Misschien heb je haar beperkte rechten gegeven?! Probeer het eens op je eigen account.

Met mijn eigen account werkt alles zoals het hoort…

Bijdrager
    iRik

het probleem is mischien dat je dochter nog geen foto library heeft aangemaakt…

Voor het importeren van foto’s kan je trouwens veel beter fotolader gebruiken. (want met iPhoto maakt ie nog allemaal extra data aan)
    Voor het bekijken/ bewerken van foto’s is Lightroom een leuk alternatief (nu nog gratis, omdat het een beta is)
    Dit prog werkt super!

en… voor het verkleinen van foto’s is dit een handig progje :innocent:

Bijdrager
    Oppie

Even over de aardige maar niet ter zake doende posting van iRik heenstappen.:evil:

Als het bij jouw wel werkt, dan is het duidelijk een rechten probleem van de dochter-account dunkt me. Maak haar eens een Standaard gebruiker, kijk of dat verschil maakt. Ik kan zo niks vinden over het mounten van externe schijven, etc, in een beheerde account.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.