4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

iPhoto gebeurtenissen permanent eraf halen en gesorteerd bewaren

Hoi,

iPhoto raakt vol. Het staat vol met foto’s van 2011. Ik zou, graag, om geheugen te besparen, de gebeurtenissen willen exporteren naar externe HD en externe map. Zo hou ik het beetje overzicht in iPhoto als er foto’s van 2012 erbij komen en gaat het niet ten koste van de snelheid.

Maar als ik het exporteer, krijg ik geen aparte mappen van gebeurtenissen afzonderlijk, maar gewoon hele reeks jpg’s. Ik zou dus _tig mappen opnieuw moeten aanmaken om foto’s in goede map te zetten. Dat is toch zo 1999? En ja, originele foto’s heb ik ook nog, maar velen zijn intussen bewerkt met iPhoto.

Is er een mogelijkheid om de gebeurtenissen zo te exporteren dat ik submappen krijg met daarin foto’s?

Als ik het beter moet uitleggen, laat het even weten.

Moderator
    unSOUND

iPhoto kan dit niet, Aperture wel. Mooi moment om de trial even te installeren denk ik.

Overigens kan iPhoto niet vol raken, enkel je harde schijf. :sarcastic:

Bijdrager
    SvS

Ja sorry, dat bedoelde ik ook. Het voelt steeds voller aan, terwijl er genoeg GB’s over is. Dus tijd om 2011 af te halen. Toch een nadeel van iPhoto.

PS waarom Aperture nemen als ik legale versie van Photoshop heb..? Of mis ik wat?

Moderator
    unSOUND

Aperture en Photoshop hebben niks met elkaar te maken. Photoshop is een bewerkingsprogramma, Aperture een beheerprogramma, net als iPhoto.

En wat je dus “mist”, is mijn opmerking dat wat jij wilt ( foto’s uit de iPhoto library exporteren naar een mappen-hiërarchie ) juist iets is wat Aperture voor jou kan doen.

En dat voller aanvoelen, is dat echt te merken in snelheid, of meer iets wat jij zo ervaart tussen de oren ? Want iPhoto is ( zeker de laatste versies ) behoorlijk geoptimaliseerd voor grote libraries. Ikzelf gebruik weliswaar Aperture, maar ik heb alles vana 2003 in één en dezelfde library staan…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.