11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    baziel

iPhoto functie “verbeter”

Goeiemorgen iedereen,

ik heb een klein vraagje wat iPhoto betreft. Bij het bewerken van een foto is er de geweldige ‘verbeter’ functie. Mijn vraag is als ik die functie bij al mijn foto’s in 1 keer kan toepassen ipv telkens dit handmatig te doen bij elke foto.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    victor93

kun je niet alle foto’s selecteren en dan op verbeteren klikken ?

Bijdrager
    iJeroen

Nop, werkt niet. Ik ben hier ook wel benieuwd naar, meestal moet ik al die foto’s 1 voor 1 bewerken, verspilt erg veel tijd…

Bijdrager
    nicksuy1
    ”iJeroen”

Nop, werkt niet. Ik ben hier ook wel benieuwd naar, meestal moet ik al die foto’s 1 voor 1 bewerken, verspilt erg veel tijd…

mss heeft iemand hier een scriptje voor. Het lijkt me namelijk nogal een zware taak voor de grafische kaart als het 200 foto’s tegelijk zou moeten bewerken. Met zo’n scriptje zelf geen werk en alles gebeurt één na één.

Bijdrager
    iJeroen

Eigenlijk best raar dat dit niet makkelijk kan…

Bijdrager
    iFredo

Ik vind het resultaat bij elke foto nogal verschillen. Of het is goed, of het is helemaal geen verbetering. Weet jij zeker dat je al je foto’s in een keer wilt bewerken?

Bijdrager
    iJeroen
    ”iFredo”

Ik vind het resultaat bij elke foto nogal verschillen. Of het is goed, of het is helemaal geen verbetering. Weet jij zeker dat je al je foto’s in een keer wilt bewerken?

Of het is goed, of het is helemaal geen verbetering. Slechter kan het dus niet worden… ik zou het best wel gebruiken, veel foto’s worden er een stuk mooier op.

Bijdrager
    iFredo

Beauty is in the eye of the beholder…

Ben wel benieuwd naar de oplossing.

Moderator
    unSOUND
    ”iJeroen”

Of het is goed, of het is helemaal geen verbetering. Slechter kan het dus niet worden…

Dat is helaas onzin. De functie kan foto’s wel degelijk verkloten. Wat de functie feitelijk doet is de foto zodanig veranderen dat alle kleuren even veel aanwezig zijn. Maar wat als een bepaalde kleur niet aanwezig is in de foto ? Dan kan het gebeuren dat iPhote de ontbrekende kleur zo gaat versterken dat heel de kleur van de foto veranderd, met alle gevolgen van dien.

Daarom kan het overigens ook niet voor meerdere foto’s tegelijk. De aanpassing is voor iedere foto anders, dus de ene heeft meer rood nodig, de ander minder. iPhoto kan dus niet dezelfde bewerking aan al die foto’s geven. Als je dat wilt, moet je met bewerkingen gaan werken, en die bewerking opslaan en dan toewijzen aan alle foto’s. Maar dan moet je dus eerst een gemiddelde instelling vinden die voor alle foto’s bruikbaar is. Nog beter is het natuurlijk om de foto gewoon gelijk goed te nemen, in plaats van eerst klikken en dan thuis verbeteren.

Bijdrager
    Oppie
    ”iFredo”

Beauty is in the eye of the beholder…

[size=9:424c5987ae]iFredo, wat een mooie subtiele reactie op je voorganger… :)[/size:424c5987ae]

Bijdrager
    iJeroen
    ”unSOUND”
    ”iJeroen”

Of het is goed, of het is helemaal geen verbetering. Slechter kan het dus niet worden…

Dat is helaas onzin. De functie kan foto’s wel degelijk verkloten. Wat de functie feitelijk doet is de foto zodanig veranderen dat alle kleuren even veel aanwezig zijn. Maar wat als een bepaalde kleur niet aanwezig is in de foto ? Dan kan het gebeuren dat iPhote de ontbrekende kleur zo gaat versterken dat heel de kleur van de foto veranderd, met alle gevolgen van dien.

Daarom kan het overigens ook niet voor meerdere foto’s tegelijk. De aanpassing is voor iedere foto anders, dus de ene heeft meer rood nodig, de ander minder. iPhoto kan dus niet dezelfde bewerking aan al die foto’s geven. Als je dat wilt, moet je met bewerkingen gaan werken, en die bewerking opslaan en dan toewijzen aan alle foto’s. Maar dan moet je dus eerst een gemiddelde instelling vinden die voor alle foto’s bruikbaar is. Nog beter is het natuurlijk om de foto gewoon gelijk goed te nemen, in plaats van eerst klikken en dan thuis verbeteren.

Nog geen last van gehad, gelukkig… :)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.