7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Spongebob

(iPhoto) foto’s terugzetten op de camera

ik heb me sufgezocht naar een oplossing, maar is er iemand die weet hoe ik foto’s kan TERUGZETTEN op een sd-card (die in de camera zit). Ik kan enkel foto’s AFHALEN maar op geen enkele manier foto’s TERUGZETTEN.

Deze foto’s heb ik per ongeluk gewist van een sd-kaart die ik mocht gebruiken. Ze staan gelukkig netjes in iPhoto, maar ik krijg ze met geen mogelijk terug op de sd-card…

Heeft iemand enig idee?

Bijdrager
    Yaris

If the camera can be mounted on the desktop in the Finder you could export the photos from iPhoto to a folder on the desktop and from there onto the memory card.

To get them in the correct location of the memory card take one picture and then mount the camera on the desktop. Open the memory card, find the folder that contains the one photo, remove that photo and copy the others into that folder.

If the camera doesn’t mount on the desktop you’ll need to use a card reader and pop the camera card into that.

Bijdrager
    Spongebob

ok, dus ik moet die sd-card “mounten” op mijn desktop in de finder. Hoe doe ik dat?

Bijdrager
    Sidje

Gewoon je camera via usb aansluiten op je mac.
    Zorg ervoor dat je een foto neemt voor je hem aansluit.

Daarna kun je als alles goed is gewoon in finder gaan zoeken waar de foto staat die je juist hebt genomen en daar zet je dan de andere foto’s terug.

Bijdrager
    tarun
    ”Sidje”

Gewoon je camera via usb aansluiten op je mac.
    Zorg ervoor dat je een foto neemt voor je hem aansluit.

Daarna kun je als alles goed is gewoon in finder gaan zoeken waar de foto staat die je juist hebt genomen en daar zet je dan de andere foto’s terug.

Mocht dat niet lukken omdat je bijvoorbeeld een Canon hebt dan moet je een kaartlezer gebruiken. Waarschijnlijk zal je de foto’s wel op de kaart kunnen zetten, maar niet zo dat de camera ze kan tonen. De meeste camera’s gebruiken namelijk intern een ander filesysteem dan de Finder toont.

Bijdrager
    Spongebob

het is een NIKON en je hebt inderdaad gelijk ivm dat aparte filesysteem. De camera is niet te “zien” via de finder. Enkel via iPhoto.

Bijdrager
    Spongebob

blijft eigenlijk een gemis dat zo een functie in iPhoto gewoon ONTBREEKT en dat er weer eens kunst-en-vliegwerk aan te pas moet komen om domweg bestanden terug te zetten op een stomme sd-card:x

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.