7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Flipper01

iPhoto foto’s in modified

IPhoto is een leuk programma om je foto’s mee te bekijken, maar ik vind de manier waarop foto’s worden opgeslagen erg onhandig.
    Ik sla nu eerst m’n orginele bestanden op op m’n externe HD, vervolgens importeer ik ze in iPhoto welke ze kopieert naar de map ‘originals’. Maar om een of andere reden kopieert hij ook een aantal bestanden naar de map modified waardoor een hoop ruimte nutteloos wordt gebruikt..

Kan ik het programma niet zo instellen dat er niks meer wordt opgeslagen in de map ‘modified’? Als ik nu namelijk foto’s wil bestellen moet ik eerst zoeken waar m’n foto staat (of in originals of in modified)..

Bijdrager
    iJoost

Als je ze aanpast komt de aangepaste variant in modified. Die in orginals blijft altijd het origineel. Daar is natuurlijk een goed reden voor maar misschien is die voor jou niet van belang. Maar iPhoto werkt nu eenmaal zo. Pas de foto’s niet aan dan komt er ook geen kopie in modified.

Bijdrager
    Flipper01

Dat iPhoto zo werkt kan ik mee leven, maar het stomme is dus dat hij een aantal foto’s in modified gooit die ik nooit heb bewerkt.. :?

Bijdrager
    applet

Iphoto schijnt foto’s ook in de “modified” map te plaatsen als je foto’s roteert…heb ik onlangs op het forum gelezen…vandaar dus;-)

Bijdrager
    iJoost

Als dat echt zo is, dan kun je misschien beter hier klagen dan hier.

Bijdrager
    GeryKa
    ”Flipper01″

Kan ik het programma niet zo instellen dat er niks meer wordt opgeslagen in de map ‘modified’? Als ik nu namelijk foto’s wil bestellen moet ik eerst zoeken waar m’n foto staat (of in originals of in modified)..

1. In iPhoto ’08 zie voorkeuren Tab “geavanceerd” vinkje weghalen.
    2. Waarom zou je moet zoeken naar de betreffende mappen?
    In iPhoto bekijk je de foto’s, evt. kleine verbeteringen, en rangschikken.
    Kies foto’s en sleep ze naar een (aan te maken) album links in iPhoto. Zo’n album is eigenlijk een filter in de database. Heb je alles bij elkaar in het album dan selecteer je ze daar en exporteer je ze naar een map (evt. zelfs verkleint) die je bijv. tijdelijk op je buroblad zet. Daar vandaan kun je ze branden of uploaden wat je maar wil…
    Klaar er mee dan gaat die map naar de prullenmand want je orginelen blijven veilig en orgineel bewaard in de mappenstructuur van iPhoto.

Bijdrager
    Flipper01

Ik gebruik nog iPhoto6…

Die exporteren functie kende ik nog niet en werkt idd prima! :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.