8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    akkie

iphoto Fotoalbum overzetten naar andere Mac

Ik heb op vakantie veel foto’s gemaakt en op mn MBP gezet. In het vliegtuig terug heb ik meteen een fotoboek gemaakt.
    Nu ben ik weer thuis en wil ik deze foto’s (gebeurtenissen) en het fotoboek overzetten naar mn iphoto op mijn iMac. Zijn hier mogelijkheden voor? Een fotoboek exporteren kan alleen naar PDF, zo lijkt het.

Bijdrager
    Yaris

De enige manier om een fotoalbum naar een andere Mac te transfereren is de hele iPhoto Library overzetten. Maak op je iMac een tweede iPhoto Library aan enkel voor je vakantiefoto’s en je fotoalbum.

Bijdrager
    akkie

Bedoel je echt een nieuwe library aanmaken? Zoals je dat ook in iTunes kan?
    In iPhoto zie ik dat niet voorbij komen. Of bedoel je dat ik een nieuwe gebeurtenis moet aanmaken binnen mn library?

Bijdrager
    boriskiss

Nee, je moet het bestandje in finder, genaamd iPhoto Library, kopieren ofzo. Daarna gebruik je dat als Library in de andere computer en dan heb je alle foto’s faces etc

Bijdrager
    akkie

Klopt inderdaad. In de map ‘afbeeldingen’ staat inderdaad een library file.

Ik loop dan nog tegen 2 problemen aan: Je moet steeds de naam van de laatst gebruikte library file aanpassen, anders kun je niet kiezen welke je wilt openen bij het starten van iPhoto. Daarnaast wil je uiteindelijk natuurlijk kunnen migreren naar 1 library waar alles in staat. Is dit niet mogelijk?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb zelf ook niet zo snel een oplossing om een fotoboek te exporteren. Als je gewoon de foto’s zo had gehouden, dan had je ze via Archief -> Exporteer, en je gewenste instellingen selecteren, en ze over kunnen zetten. Wat je wel kunt doen is er een film van maken, ook Archief -> Exporteer, echter nu bij je fotoboek.:oops:

Bijdrager
    akkie

Het zier er naar uit dat het (hier op het forum al vaker besproken) softwarepakketje iPhoto Library Manager twee libraries zou kunnen mergen.

Weet iemand of dit dan inderdaad ook zo gaat werken?

Bijdrager
    akkie

Ik heb even getest, maar je kunt geen libraries mergen waar fotoalbums op staan. Dat is dus geen oplossing helaas.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.