2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Bas038

iPhoto Faces/Places van foto's via MobileMe (opgelost)

Hallo,

Ik heb een vreemd probleempje waar ik niet echt uitkom.
    Ik heb een Album aangemaakt op MobileMe. Vrienden kunnen daar foto’s naar toe uploaden. Deze komen dat automatisch in mijn iPhoto library terecht. Tot zover geen problemen.

Ik heb er gewoonte van gemaakt om bekenden een naam te geven in iPhoto en ook de locatie toe te wijzen. Bij mijn eigen foto’s is dat geen probleem maar de foto’s die ik via MobileMe heb binnengekregen komen niet in mijn Faces en Places in iPhoto te staan.
    Ik kan wel de gezichten benoemen en de correcte naam wordt weergegeven maar ik zie ze niet bij de betreffende persoon op het prikbord. Als ik in een foto op de naam klik ga ik ook naar het prikbord van betreffende persoon maar die foto staat er vervolgens niet bij.
    Hetzelfde geldt voor de locatie. Als ik een foto aanklik en info opvraag zie ik de door mij opgegeven locatie, maar ik zie geen speldje op de kaart.

Voorkeuren zijn hersteld en de faces database heb ik ok al een keer terug gezet vanaf een backup (moest het dus een tweede keer invoeren).
    Ook de iPhoto database heb ik al een keer opnieuw laten opbouwen.
    Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen. Voorheen heb ik dit eerder gedaan en eigenlijk nooit tegen deze problemen aangelopen.
    Dus het kan wel, ook op mijn computer, maar om een of andere reden nu niet meer.

Als iemand een idee heeft hoe ik dit kan oplossen hoor ik het graag.

Bijdrager
    Bas038

En nog eens twee uur prutsen verder ben ik erachter:

Op een of andere manier waren de foto’s die ik via MobileMe heb binnengekregen wel in mijn bibliotheek terecht gekomen, maar er was geen gebeurtenis van gemaakt, of niet aan een gebeurtenis toegevoegd…
    Dat laatste schijnt wel vereist te zijn. Dus hoe die foto’s wel in de algemene bibliotheek zaten en niet in een gebeurtenis is mij een raadsel, maar toen ik ze vanuit “het niets” verplaatste naar een nieuwe gebeurtenis kwamen de gezichten opeens wel bij de juiste persoon. De locatiedata is echter wel verloren en kan ik dat opnieuw doen.

Zonde van de tijd, maar goed, opgelost!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.