10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    jakeh

iPhoto en Spotlight

Ik heb mijn fotos in iPhoto allemaal voorzien van tags. Nu zou ik graag via spotlight deze fotos opsporen. Om de een of andere reden pakt spotlight het niet. is het A) mogelijk om iPhoto tags te gebruiken in spotlight en indien niet is er B) een alternatief voor iPhoto of Spotlight?

Bijdrager
    Josebo.

Is het dan geen mogelijkheid om binnen iPhoto naar die tags te zoeken?

Bijdrager
    BloomPod

Zeker, maar hij wil het juist via Spotlight doen.

Bijdrager
    jakeh

Inderdaad, dat lijkt mij nou handig. Nu vindt spotlight wel het bestand dsc100923.jpg maar niet op de tags Vakantie Parijs. Spotlight lijkt zo een beetje weer een van de vele gemiste kansen te zijn van apple..

Bijdrager
    @GHB

Het zou moeten werken, echter is er nog al veel te lezen bij Apple over problemen. Een tip is b.v. keywords verwijderen en opnieuw toevoegen.

Linkje

Succes!
    Ps. bij mij werkt het volgens mij gewoon.

Moderator
    unSOUND

Spotlight lijkt zo een beetje weer een van de vele gemiste kansen te zijn van apple..

Onzin. Want het werkt gewoon. Als ik een paar woorden bij de foto plaats, en vervolgens iPhoto sluit en in Spotlight die woorden intyp, zie ik gelijk de betreffende foto…

Bijdrager
    jakeh

Bedankt voor jullie reacties, maar ik vond alleen maar mensen met hetzelfde probleem – dat vervolgens niet opgelost kan worden. Zie:

*http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1723315&tstart=750
    *http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7053031
    [/url]

Moderator
    unSOUND

Dat er mensen zijn waar het niet werkt is één ding, dat kan aan zoveel dingen liggen. Jij schreef het met de toon dat Spotlight tegenviel omdat het überhaupt niet met keywords overweg zou kunnen… en dat klopt natuurlijk niet.

Waarom het dan niet werkt bij sommigen: Kan liggen aan de library, die moet misschien eens opnieuw opgebouwd worden. Ook gaat het vaak mis als men het beheren van de bestanden niet door iPhoto laat doen…

Bijdrager
    jakeh
    ”unSOUND”

Dat er mensen zijn waar het niet werkt is één ding, dat kan aan zoveel dingen liggen. Jij schreef het met de toon dat Spotlight tegenviel omdat het überhaupt niet met keywords overweg zou kunnen… en dat klopt natuurlijk niet.

Waarom het dan niet werkt bij sommigen: Kan liggen aan de library, die moet misschien eens opnieuw opgebouwd worden. Ook gaat het vaak mis als men het beheren van de bestanden niet door iPhoto laat doen…

Spotlight kan wel met keywords overweg, dat heb ik gecontroleerd. Alleen lukt het mij niet om er fotos mee te vinden, en heb ook geen enkele remedie kunnen vinden die het oplost. Ik heb het ook op het apple discussie forum gevraagd en daar krijg ik dit als antwoord:
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1828336&tstart=0

Dat het dus niet kan. Vraag me af hoe jij het dan doet unSound?[/url]

Moderator
    unSOUND
    ”jakeh”

Vraag me af hoe jij het dan doet unSound ?

Dat staat reeds in mijn vorige post… Maar voor de herhaling: Ik voeg een paar woorden toe aan de omschrijving van de foto, en als ik daarna in Spotlight die woorden invul zie ik gelijk alle foto’s die die woorden hebben gekregen…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.