16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Doulos

iPhoto en Quicktime filmpjes: drama

Als ik via mijn digitale camera filmpjes opneem en vervolgens de camera sync met iPhoto crashed iPhoto tijdens het overzetten van het filmpje.

Ik heb van alles geprobeerd, maar niets werkt. Al twee verschillende camera’s geprobeerd.

Iemand een oplossing?

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat voor filmpjes zijn het? Als het in een formaat is wat iPhoto/Quicktime niet aan kan, dan kan het kloppen dat hij onderuit gaat. Zijn het echt gewoon standaard Quicktime-formaten?

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    macoky

ik wist niet eens dat het mogelijk was om via iPhoto een film te importeren. Kun je de film niet handmatig ( via usb, bluetooth ) naar je mac sturen ?

Moderator
    Night

Het gaat om filpmjes die gemaakt zijn met een fototoestel. Heel veel digitale fototoestellen ondersteunen de mogelijkheid om (kleine) filmjes te maken. Het gaat dan meestal om MPEG type 1 (muxed) filmpjes met een lage resolutie; 640×480 pixels of zo. Maar er zullen altijd camera’s blijven die weer van dat standaard formaat afstappen.

Bijdrager
    KarelWillem

iPhoto is juist bedoeld om alles te importeren wat in je digitale camera zit.
    Ook filmpjes dus.

Mijn camera maakt AVI filmpjes en die worden keurig in iPhoto gezet.

Alleen afspelen in iPhoto is een beetje vreemd; dan wordt ‘Help’ gestart, i.p.v. het filmpje.

Overigens doen de films het buiten iPhoto prima en is de preview in iPhoto ook oké.

Maar… daarmee hebben we nog geen oplossing voor het probleem van Doulos.

Wellicht is het i.d.d. een niet ondersteun formaat? Hoewel ik me dat niet kan voorstellen.

Bijdrager
    Uzbad

Doulos,

vertel ons even wat voor camera je bezit en of je weet in wat voor soort formaat de filmpjes zijn opgeslagen. Mijn Panasonic maakt .MOV-filmpjes en die komen keurig in iPhoto (ik haal ze er wel meteen uit, maar goed, ze komen erin, met voorvertoning). Het zou ons dus helpen als je iets meer vertelde.

Succes!

Bijdrager
    Doulos
    ”KarelWillem”

iPhoto is juist bedoeld om alles te importeren wat in je digitale camera zit.
    Ook filmpjes dus.

Mijn camera maakt AVI filmpjes en die worden keurig in iPhoto gezet.

Alleen afspelen in iPhoto is een beetje vreemd; dan wordt ‘Help’ gestart, i.p.v. het filmpje.

Overigens doen de films het buiten iPhoto prima en is de preview in iPhoto ook oké.

Maar… daarmee hebben we nog geen oplossing voor het probleem van Doulos.

Wellicht is het i.d.d. een niet ondersteun formaat? Hoewel ik me dat niet kan voorstellen.

Geen idee hoe standaard het formaat is. Ik gebruik nu een HP Photosmart M437

Inactief
    Anoniem

Héél apart probleem, de HP Photosmart M437 slaat films namelijk standaard op in QuickTime (320 x 240 pixels).

Bijdrager
    Doulos
    ”Zakske”

Héél apart probleem, de HP Photosmart M437 slaat films namelijk standaard op in QuickTime (320 x 240 pixels).

Is iPhoto opnieuw te installeren?

Bijdrager
    Oppie

Ja, het voorkeursbestand weggooien: com.apple.iPhoto.plist in ~/Bibliotheek/Preferences.

Moderator
    unSOUND

Tuurlijk, de vraag is of dat nodig is… Je kunt toch ook gewoon alleen de foto’s importeren, en de filmpjes apart naar een map slepen ?

Bijdrager
    Doulos
    ”unSOUND”

Tuurlijk, de vraag is of dat nodig is… Je kunt toch ook gewoon alleen de foto’s importeren, en de filmpjes apart naar een map slepen ?

Maar dat is zo’n gedoe. Eerst de kaart in de kaartlezer. Filmpje verslepen. Camera aansluiten en foto’s importeren.

Moderator
    unSOUND

Hoezo ? Komt de camera niet op je bureaublad op het moment dat je hem aansluit ?

Bijdrager
    greatpetie83

Ik heb zelf ook een HP, maar waarschijnlijk een oudere versie aangezien hij filmpjes in mpeg1 opslaat. Juist voor mac’s heb ik mijn camera moeten instellen zodat mijn iBook ‘m ziet als schijfstation. Dus je kan je camera, als hij is aangesloten, zoals UnSound ook zegt, op het bureaublad als externe schijf en kan je ‘m dus als zodanig moeten kunnen benaderen en dus de filmpjes er apart vanaf halen voordat je de foto’s binnenhaalt.

Bijdrager
    wullie

Bij mij gaat alles goed, maar als ik de avi’s meeneem op een stick kan ik deze weer niet op Windows zien. Is er een manier om deze filmpjes toch voor Windoos geschikt te krijgen(ze zouden het eigenlijk al moeten zijn)

Bijdrager
    dapensa

bij mij is het ook 1 groot drama.
    ik heb een canon xsus-II’s.
    En voor zover ik het kan zien zijn het filpjes van .avi formaat waarvoor ik de drivers ook in quiktime heb geladen.
    als ik mijn camera aansluit komt hij niet op mijn bureaublad (wat elk ander ubs apparaat wel doet).
    Alleen iphoto ziet mijn camera.
    Nu heb ik laatst een filmpje gemaakt met mijn camera, ging nietvermoedend importeren, Iphoto crashed.
    nu heb ik de fotos wel geimporteerd maar nu heb ik elke keer als iphoto opstart vraagt ut of ik wil importeren.
    als ik ja kies crashed iphoto, na gevraag te hebben om dubbele foto’s te importeren.
    kies ik nee gebeurt er niets maar ik word zo langzamerhand moe van die melding elke keer als ik opstart.
    Nu heb ik al uit de import map van iphoto in data en original het filmpje verwijdert.
    ook heb ik al in alle andere mappen gekeken of die toevallig nog ergens stond.
    maar nog steeds krijg ik die importeer melding en crashed nog steeds….

iemand een idee ??

UPDATE:
    Het prbleem is opgelost.
    het filmpje stond nl ook nog in een 2001 mapje… waarom i dont know….
    via spotlight gevonden, die crashed ook…
    maar ik maak nooit meer een filmpje met mijn camera…
    fotos zijn voorlopig voldoende :D

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.