3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    iKittay

iPhoto (en iTunes) vraagje

Al mijn foto’s staan in de Bibliotheek en van de meeste filmrollen heb ik albums gemaakt. Houdt dat nou in dat die foto’s 2x op mijn HD staan? Dat idee kreeg ik toen ik door de Finder aan het browsen was. Dat zou dan wel enorm veel (onnodige) ruimte kosten…
    En hetzelfde speelt dus ook met iTunes.

Bijdrager
    BartjeGossen

Nee er wordt dan alleen verwezen, echter als je een foto gaat bewerken slaat iPhoto het origineel ergens anders op, dit blijft dus altijd behouden! Die kom je met Finder dus nog ergens tegen en het wordt afgeraden die te verwijderen.

Voor iTunes geldt dat als je bijvoorbeeld LimeWire gebruikt of een ander p2p-prog gebruikt de bestanden binnenkomen in een map (bijv. Downloads) en dat ze ook door iTunes naar de Library worden gekopieerd mits je dit laat beheren door iTunes (je hebt dan 2x dezelfde song). De mp3’tjes in de map Downloads kun je probleemloos verwijderen als je iTunes je bestanden laat beheren en je ze hebt toegevoegd (bij LimeWire gaat dit automatisch).

Kortom, er zijn wellicht wel dubbele bestanden maar die worden niet aangemaakt door het maken van afspeellijsten, filmrolletjes en dergelijke.

Bijdrager
    Vin

maar dat is niet helemaal waar. want ik had laatst om iPhoto uit te testen 10 foto’s ge├»mporteerd en daar stonden er al een paar bij modified photos in je library in de finder. blijkbaar verandert ie zelf ook foto’s zoals de metadata of weet ik veel wat….

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.