3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    dzzls

Iphoto en Imovie

Hallo,

Ik heb sinds kort een macbook. Ik heb al mijn foto’s en video’s ge├»mporteerd in Iphoto. Het is niet ideaal dat de video’s in Iphoto staan. Ik kan deze importeren vanuit Iphoto naar Imovie maar de video’s worden dan niet keurig in de gebeurtenisbibliotheek weergegeven. Daarbij werk ik ook met 2 Iphoto bibliotheken (zakelijk en prive). Als ik wissel van bibliotheek dan moeten ook de filmpjes opnieuw worden ge├»mporteerd in Imovie. Dit duurt elke keer ca. 7 min.

– Kan ik met Imovie werken wanneer ik meerdere bibliotheken heb in Iphoto?
    – kan ik mijn filpjes definitief verplaatsen naar Imovie?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Bijdrager
    iHam

Ja en ja. Maar iMovie is niet gemaakt als bibliotheek voor al je filmpjes. Ik dacht het eerst ook. Maar 32 gb aan materiaal maakte mijn iMovie traag. Alleen als je wil bewerken is het de bedoeling om te importeren.

Verder heb ik totaal geen last van al die filmpjes in iPhoto. Vind het wel fijn dat het bij elkaar zit. Maar wel alleen de kleine filmpjes.

Wil je toch al je video’s in iMovie? Sluit je camera aan en open met iMovie waarna je al je materiaal kan overzetten.

Bijdrager
    dzzls

Thanks! ik moet zeggen dat ik het bewaren van mijn filmpjes in Iphoto makkelijk en overzichtelijk vindt. Ik dacht alleen dat Imovie meer voordelen had voor het beheren van je filmpjes.

Maar ik laat ze nu wel mooi in Iphoto staan en gebruik Imovie alleen voor editen.

Thanks voor je reply!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.