5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jane Crezee

iPhoto en iMovie snijden stukjes af

Ben net geswitched (mac Book Pro 17″) Helemaal happy, maar kan op het forum geen antwoord vinden over het volgende:
    als ik een staande foto versleep naar een slideshow of als still inmage iniPhoto of in iMovie, dan worden er stukjjes aan de boven en onderkant afgehaald om de foto “passend “te maken.
    Daarna kan ik wel croppen en zoomen, maar ik kan niet zover terugzoomen, dat het originele plaatje weer volledig terugkomt. Voor mij is dat belangrijk want het zijn al “schoonbewerkte”foto’s uit photoshop.
    Hoe kan ik dit oplossen?

Bijdrager
    1984

Waarschijnlijk heb je in de standaardinstellingen voor de hele diavoorstelling (in IPhoto) vergroot/verklein foto’s om scherm te vullen, aan gevinkt, in dat geval word er nogal wat weggelaten.
    bij het maken van een diavoorstelling: ctrl +op foto klikken en niet “vergroot/verklein foto’s om scherm te vullen” aan vinken.

Bijdrager
    Jane Crezee

BEDANKT VOOR JE TIP, WAAR KAN IK DIE STANDAARDINSTELLINGEN WIJZIGEN, IK HEB IN VOORKEUREN BIJ IPHOTO GEKEKEN, MAAR ZIE NIETS

Bijdrager
    1984

Open een diavoorstelling > druk de ctrl toets in en klik op een foto en kies voor instelligen diavoorstelling daar vind je het.

Bijdrager
    Jane Crezee

OK hartstikke bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.