7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Joppe

iphoto en finder ‘afbeeldingen’

Waarschijnlijk een domme vraag maar hoe komt het dat mijn mappen in ‘afbeeldingen’ van de finder niet meer overeen komen met die nu in mijn iphoto staan.
    In mijn iphoto staan veel meer foto’s dan in die map afbeeldingen. Dit is op vervelend om bvb via mail foto’s te selecteren.
    Wat doe ik verkeerd!!?

Bijdrager
    michelvdb

Wat doe je verkeerd? Vertel eerst eens wat je gedaan hebt.

iPhoto Library hoort in de map ~/Afbeeldingen.
    Foto’s verstuur je rechtstreeks vanuit iPhoto.
    Via Finder in allerlei mappen rommelen is dus niet nodig.

Bijdrager
    Joppe

Wel , moet normaal gezien niet in de map ~/Afbeeldingen dezelfde mappen (en foto’s) staan als in iphoto?
    Zo staan de recente foto’s die ik onlangs in iphoto heb gezet niet die map ~/Afbeeldingen.
    iphoto Library staat ook in die map.

Bijdrager
    michelvdb

Alle foto’s die je met iPhoto importeert komen automatisch in de map ~/Afbeeldingen/iPhoto Library. Ga daar niet op eigen houtje rommelen of ‘ordenen’ want dan krijgt iPhoto gegarandeerd hommeles. Ze moeten niet persé nog eens apart in ~/Afbeeldingen staan.

Moderator
    unSOUND

• optie 1:
    Je kunt in iPhoto gewoon een zooi foto’s selecteren en op “Mail” klikken, dan opent iPhoto automatisch een mailtje met de foto’s

• optie 2:
    Je maakt een mailtje aan, en sleept de foto’s uit de iPhoto library naar het mailtje.

Bijdrager
    hansenonline

ben je niet in de war met je albums die in iphoto staan, deze komen niet de finder te staan.

Bijdrager
    Joppe

Ik heb dus idd al mijn foto’s onder ~/Afbeeldingen/iPhoto Library/Data staan! Dat is al ok denk ik!
    Nu stonden er nog een aantal oudere mappen van iphoto in ~/Afbeeldingen. Die heb ik nu naar het juiste jaartal gesleept in ~/Afbeeldingen/iPhoto Library/Data en ‘vervangen’.
    Nu staat er in mijn map ~/Afbeeldingen alleen nog maar ‘chat icons’,’iphoto library’ en photo boot.

Normaal moet het zo dan in orde zijn.

Thanks

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.