4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    boomkikker

Iphoto: Eerst de oude foto's kwijt, die weer terug, maar nu de nieuwe kwijt.

Enige tijd geleden had ik een nieuwe 1 TB usb HD gekocht met de bedoeling om een backup te maken van Itunes en Iphoto.
    Toen ik de backup had gemaakt en Iphoto opende bleek de fotobibliotheek weg te zijn. (De fotonummers, data, namen etc stonden er nog wel maar de afbeeldingen waren er niet, ipv daarvan zag je een zwarte afbeelding met een wit uitroepteken.
    Op dat moment had ik helaas geen tijd om mee bezig te gaan. Mijn idee hierover was dat ik ze waarschijnlijk had verplaatst ipv gekopieerd.
    Wel hadden we een aantal maanden nieuwe foto’s geïmporteerd. Deze verschenen steeds onder de vermiste foto’s. Gewoon op de normale manier.
    Nieuwe 2 TB HD bij gekocht met Firewire (vanwege andere problemen die waarschijnlijk veroorzaakt werden door nieuwe 1 TB usb HD ( http://www.onemorething.nl/community/topic/imac-start-slecht-op-en-geeft-foute-pixels-door-externe-hd#post-2078196 )
    Het plan was de oude fotobibliotheek op te zoeken en deze samen te voegen met de ‘nieuwe’ (met ontbrekende foto’s).
    Backup gemaakt op de 2 TB firewire HD van de fotobibliotheek met ontbrekende foto’s. Dat dacht ik tenminste, deze stonden op een andere 1 TB USB schijf waar ik nooit problemen mee had gehad.
    De backup geopend die ik eerder had gemaakt en als bibliotheek opgegeven (Iphoto opstarten met ‘alt’ ingedrukt.) En daar waren idd de oude foto’s allemaal weer.
    Ik bedacht dat het handiger was om de nieuwe foto’s in een apart mapje te zetten vanuit Iphoto. Iphoto opnieuw opgestart met ‘Alt’ ingedrukt en naar de backup op de 2 TB firewire HD. Krijg ik gewoon weer de oude foto’s te zien ipv de nieuwe. De backup- en de originele- (waar ik nu dus erg over twijfel of dat wel de map was met de nieuwe foto’s) bibliotheken zijn ook even groot.
    Maar waar is nu dan mijn bibliotheek met de nieuwe foto’s en de oude, toen onvindbare foto’s? Het is nu dus omgedraaid wat weg was is terug en wat ik had is weg. Alleen geeft ie voor de afgelopen maanden geen data etc aan.
    -Als ik in de finder zoek naar ‘Iphoto Library’ staat ie daar niet tussen. Wel de twee dubbele bibliotheken en wat andere files.
    -Als ik in de finder zoek naar ‘jpg’ en dan kiezen: ‘aanmaakdatum’ ‘afgelopen 30 dagen’. zie ik wel allemaal bekende jpg’s maar geen foto’s die de afgelopen 30 dagen aan Iphoto zijn toegevoegd. Terwijl die er wel moeten zijn..
    -Als ik in de finder zoek naar ‘IMG’ en dan kiezen: ‘aanmaakdatum’ ‘afgelopen 30 dagen’. zie ik wel allemaal bekende IMG’s maar geen foto’s die de afgelopen 30 dagen aan Iphoto zijn toegevoegd. Terwijl die er wel moeten zijn..
    Als experiment net ook even wat foto’s van de camera geïmporteerd en deze worden normaal geïmporteerd en zijn ook zichtbaar als je in de finder zoekt zoals hierboven beschreven.
    Ik heb volgens mij op geen enkel moment de mac toestemming gegeven om een oude fotobibliotheek te vervangen/ overschrijven. Iemand een idee hoe dit kan en waar ik mijn foto’s van de afgelopen paar maanden terugvind?
    Ze zitten niet in de prullenmand (van Iphoto).
    Ik heb ook de Iphoto bibliotheek al herstelt (opstarten met ‘alt’ en ‘cmd’ ingedrukt, en alles aangevinkt).

Nou, een heel verhaal maar ik hoop dat iemand een idee heeft.
    Bedankt alvast!
    Jasper

Bijdrager
    Ir.Bob

Hoe heb je jouw backups precies gemaakt?!

Bijdrager
    boomkikker

De eerste backup (toen ik de foto’s kwijt raakte) heb ik volgens mij alles geselecteerd in Iphoto en dat naar een externe schijf geschoven. Op deze schijf staan alle foto’s en filmpjes los onder elkaar. niet in mappen oid.

Bij de 2e backup heb ik de Iphoto bibliotheek in de finder geselecteerd en gecopy-paste naar de nieuwe schijf.

Ik heb overigens ook geen Time Machine om de bestanden terug te halen.
    Het gaat hier om Iphoto ’08 7.1.5

Bijdrager
    boomkikker

Niemand een idee??
    Het zou heel fijn zijn als ze weer te vinden zouden zijn want het zijn oa allemaal foto’s van de zwangerschap van mijn vriendin. Zij was er ook niet zo blij mee dat dat nu allemaal weg is..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.