9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    PCP

iphoto diavoorstelling exporteren naar een qiucktime filmpje

Voor een presentatie van een bouwproject had ik liefst een diavoorstelling vanuit iphoto vertoont in Keynote (allemaal ’09 versies).
    Het lukt me echter niet zo’n voorstelling vanuit iphoto te exporteren naar een quictime file/ is exportern hiervan eigenlijk mogelijk?
    Iemand een suggestie?

Dank je

Bijdrager
    Oppie

Het is heel makkelijk, maar blijkbaar niet voor iedereen (sorry Mowat:wink: ):
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1986786

Bijdrager
    PCP

Dank je! hiermee kan ik doen wat ik wens, jammer echter dat de overgangsinstelling ‘uiteenspatten’ niet ingesteld kan worden in de ‘instellingen’ menu van zo’n dia voorstellingsmap

Iemand die hier een oplossing voor weet. Dan zou mijn voorstelling spetterend zijn!

Bijdrager
    mowat

De waarheid mag altijd gezegd worden Oppie!

Ik hoop het bij een volgende vraag sneller door te hebben , maar ik blijf toch hopen dat je een volgende maal (indien nodig) even veel geduld zult hebben .

m vr gr

mowat

Bijdrager
    Oppie

Uiteraard!
    De ‘beloning’ zat ‘m in het feit dat je geholpen bent en je probleem is opgelost; volgende keer weer…

Bijdrager
    Oppie

Overigens zie ik nu dat de exportkeuzes van iPhoto ’09 nogal veranderd is t.o.v. eerdere iPhoto versies; iets om even in de gaten te houden voor wie dit draadje leest.
    Er zijn veel meer keuzes, en als je een diavoorstelling hebt gemaakt, staat er rechtsonder in het venster ook een grote ‘Exporteer’ knop.

@PCP: ben je er al uit? Maak dus eerst de diavoorst. met de gewenste overgang, zoals ‘uiteenspatten’; als je deze diavoorst. nu exporteert met die knop, zal die en andere spul erin blijven.

Bijdrager
    koolenboer
    ”Oppie”

Overigens zie ik nu dat de exportkeuzes van iPhoto ’09 nogal veranderd is t.o.v. eerdere iPhoto versies; iets om even in de gaten te houden voor wie dit draadje leest.
    Er zijn veel meer keuzes, en als je een diavoorstelling hebt gemaakt, staat er rechtsonder in het venster ook een grote ‘Exporteer’ knop.

@PCP: ben je er al uit? Maak dus eerst de diavoorst. met de gewenste overgang, zoals ‘uiteenspatten’; als je deze diavoorst. nu exporteert met die knop, zal die en andere spul erin blijven.

Waar zie jij die export knop dan ?
    Ik selecteer alle foto’s die ik wil, een thema en druk op afspelen ?
    Geen exporteer knop hoor ?

Bijdrager
    Oppie

Waar ie meestal zit: in het iPhoto menu Archief, in het uitrolmenu.

Bijdrager
    koolenboer

ik heb hem inmiddels ook ondekt :D
    Stom dat ik die optie nooit eerder heb zien staan. Gebruik hem alleen om mijn foto’s als losse mappen te exporteren naar mijn back-up schijf :innocent:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.