15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    MichMich

[opgelost] iPhoto crasht bij start (sinds fotostream)

Sinds de integratie van Fotostream crasht iPhoto iedere keer een paar seconde na het opstarten.

De Console geeft het volgende aan:

12-10-11 22:14:39,000 kernel: Data/Stack execution not permitted: iPhoto[pid 1325] at virtual address 0x13343000, protections were read-write<br />
    12-10-11 22:14:43,926 com.apple.launchd.peruser.501: ([0x0-0x5b05b].com.apple.iPhoto[1325]) Job appears to have crashed: Bus error: 10

Wat ik al heb geprobeerd:
    – opnieuw opstarten
    – schijfbevoegdheden herstellen
    – plist verwijderen
    – opstarten met nieuwe iphoto bibliotheek
    – iphoto starten in een nieuw useraccount

Nieuws van bovenstaande dingen hielp. Iemand nog enig idee wat ik kan proberen?

Bijdrager
    Nielskorte

Vreemd. Heb je de installatie cd van ilife nog?

Bijdrager
    MichMich

Nee, iPhoto stond op de Mac bij aankoop.

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Nog een keer downloaden en opnieuw installeren? http://support.apple.com/kb/DL1462

Bijdrager
    Nielskorte

Is hij al geupdate naar versie 9.2?

Bijdrager
    MichMich

Helaas Nick, helpt ook niet.
    Niels, ja. Juist sinds 9.2 is dit.

Bijdrager
    Falcon

Hier ook problemen met iPhoto start niet meer op.

Bijdrager
    1984

iPhoto keeps crashing when i try to turn on Photostream

SOLUTION:
    Apparently, the 3vix codec was causing the crashing. I ran the 3vix uninstaller application and now I can open iPhoto and PhotoStream with no problems. Strange but true.

Hope this helps

Bijdrager
    Falcon

Zodra je Photostream uitschakelt werkt het weer…..

Bijdrager
    MichMich

Ja, dat had ik uitgevonden inderdaad. Maat ik wil fotostream graag gebruiken. Zoeken dus naar een oplossing.:)

Bijdrager
    MichMich

Gevonden via Apple Support:

Looking at the crash log looks like you have a 3rd party plug-in installed called 3ivx that is causing the crash. You might want to remove it and see if it fixes the issue. The plug-in is probably located in the Library/Quicktime folder. Let us know if this fixes the issue.

Bijdrager
    tonline

Werkt bij mij!! top!!

bedankt

Bijdrager
    BorSpil

Ik had hetzelfde probleem.
    Apple helpdesk gebeld. Op hun advies opnieuw iPhoto geïnstalleerd. Backup van foto’s teruggezet. Weer een upgrade naar 9.2. Daarna leek alles te werken tot ik Fotostream startte. Weer die crash.
    Toen op Google gezocht en deze discussie gevonden. Dat doe ik voortaan eerst, want na verwijderen van 3ivx werkt alles weer prima!!

Dank!

Bijdrager
    RobM

Thanks,

Mijn probleem met het laden van nieuwe foto’s in iPhoto is met het verwijderen van 3ivx ook opgelost!

Bijdrager
    macdaisy

Dank jullie wel, na een halve dag zoeken naar de oplossing voor het crashen van iPhoto , heb
    ik juist door het inschakelen van foto’sstreaming de boel opgang kunnen houden. hé hé, dank dank

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.