7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    macmantel

iPhoto '09 corrupt (opgelost)

Heb een nieuwe Imac met Iphoto 09. Hiervan werken een aantal onderdelen niet, zoals bijvoorbeeld de diavoorstelling. Bij het starten van deze functie gebeurt er niks. Heb de applicatie software gisteren opnieuw er opgezet, maar helaas zonder resultaat. Wat nu?

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum!

Als je een nieuwe iMac hebt, zal je toch zeker iLife ’11 hebben met iPhoto 9.1.1 hoop ik? Anders even terug naar de winkel en vragen om een exemplaar van iLife ’11….

Ik denk niet dat je iPhoto corrupt is. Heb je de diashow gemaakt zoals dat moet? Zie de Help in iPhoto:

Bijdrager
    macmantel

Hoi Hans, mijn computer had vlekken op het lcd scherm en is bij apple in Uitgeest geweest voor reparatie. Ook hebben ze daar gekeken naar Iphoto. Hun conclusie was dat deze corrupt is. Bij terugkomst bleek het scherm gemaakt, maar Iphoto waren ze vergeten. Overigens, de computer is in augustus gekocht en daar zit een 09 versie bij en geen 11. Helaas.

Bijdrager
    Hansi2124

Ah, dus geen nieuwe, maar een half jaar oude;-)

Sluit iPhoto af. Ga naar je thuisbibliotheek / Preferences. Verplaats com.apple.iPhoto.LSSharedFileList.plist en com.apple.iPhoto.plist even naar je bureaublad. Start iPhoto weer op en probeer de diavoorstelling te maken.
    Als dat gelukt is, kunnen die 2 bestandjes van het bureaublad naar de prullenmand.
    Als het niet gelukt is, kunnen die bestandjes weer terug op z’n plaats en gaan we verder kijken.

Bijdrager
    macmantel

Hans, geniaal ! Hij werkt weer. Bedankt voor de info.

Bijdrager
    Hansi2124

Graag gedaan!

Bijdrager
    sonnyjan

Oeps – dit lijkt sterk op mijn nooit tot tevredenheid opgeloste probleem (zie 23/11/10 iPhoto spinning wheel).

Toevallig is mijn MacBookPro óók in Uitgeest geweest voor een oplossing, die dus ook daar niet werd gevonden.

Nu heb ik maar een nieuw account gemaakt, maar zit met een totaal vervuilde laptop (door allerlei dubbele bestanden) en ik overweeg maar helemaal terug te gaan naar de fabrieksinstellingen (met alle ellende van weer opzetten netwerk en andere goed werkende zaken…).

Ik herrinner me de hulp van Hansi2124, maar kan me deze oplossing niet meer voor de geest halen en ga het dus ook eens proberen.

mvg Jan

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.