11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Zodiack

iPhoto blijft eigenzinnig

Ik heb in iPhoto 2 fotomapjes die ik weg wil gooien.
    Hoe doe je dat?
    Geen probleem zou je denken, gewoon in de prullenbak slepen.
    Nou vergeet het maar, elke volgende keer dat ik iPhoto open (ja ook na een herstart of even uitloggen) zijn ze vrolijk weer teruggekeerd.
    Nou ben ik al wezen zoeken in:
    Thuis>afbeeldingen>iPhoto Library>Albums.
    Daar vind je dus al je fotoalbums en de data van die albums, maar daar kom ik de desbetreffende mappen niet meer tegen.
    Anders had ik ze vandaaruit wel weggegooit.
    Weet iemand een oplossing?

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Ik zou haast de prefs suggereren, maar dat is zo voor de hand liggen dat je het vast al eens geprobeerd hebt…

Ik heb het bij mezelf ook even geprobeerd en daar werkt alles perfect.
    Erg vreemd…

Bijdrager
    Zodiack
    ”meneer

Ik zou haast de prefs suggereren, maar dat is zo voor de hand liggen dat je het vast al eens geprobeerd hebt…

Zo voor de hand is dat voor mij nog niet, waar moet ik dan kijken en wat moet ik dan vinden?
    Prefs zitten n.l. op HD in de library maar ook apart in de library van myn account.

Bijdrager
    Dennis002

Als je iets naar de prullenbak van iPhoto 2.0 sleept blijft het op de HD zitten totdat je in het menu Empty Trash hebt gekozen (dus anders dan in iPhoto 1), helpt dat?

Bijdrager
    Zodiack
    ”Dennis002″

Als je iets naar de prullenbak van iPhoto 2.0 sleept blijft het op de HD zitten totdat je in het menu Empty Trash hebt gekozen (dus anders dan in iPhoto 1), helpt dat?

Die wordt dagelijks geleegd maar die 2 mappen heb ik zeker al 3mnd.
    Dacht dat de nieuwste versie van iPhoto (2.0) wel uitkomst zou brengen maar ook dat helpt niet.

Bijdrager
    Steves lovechild

Een andere zeer voor de hand liggende handeling zou het herstellen van de permissies zijn. En update prebinding even. (b.v. met pacifist)
    Kijk tijdens het herstellen van de permissies ook eens wat hij zoal tegenkomt.

Bijdrager
    Zodiack
    ”Steve’s

Een andere zeer voor de hand liggende handeling zou het herstellen van de permissies zijn. En update prebinding even. (b.v. met pacifist)
    Kijk tijdens het herstellen van de permissies ook eens wat hij zoal tegenkomt.

Misschien een beetje dom maar ik weet totaal niet waar je hebt over hebt.
    Kan je iets meer uitleg geven? Please

Bijdrager
    scriptman

Het kan zijn dat je geen bevoegdheden hebt om het weg te gooien (bijvoorbeeld als ze ingesteld staan als eigendom van een andere gebruiker)

Bijdrager
    Zodiack
    ”Aracon”

Het kan zijn dat je geen bevoegdheden hebt om het weg te gooien (bijvoorbeeld als ze ingesteld staan als eigendom van een andere gebruiker)

Zou niet mogelijk moeten zijn, ik ben n.l. de enige gebruiker en heb ze zelf aangemaakt.

Bijdrager
    Steves lovechild

Het maakt helemaal niet uit of er meerdere gebruikers zijn of niet. De Unix permissies of zoals de rare nederlandse vertaling geeft: ‘volumebevoegdheden’ kunnen gewoon niet helemaal goed staan. Er zijn vele soorten groepen en permissies aanwezig. Ook bij 1 gebruiker.
    Te vinden in map Hulpprogramma’s> Schijfhulpprogramma>Tab schijf-EHBO. Wel even links de schijf / partitie selecteren. Anders valt er niets te repareren. Voor de goede orde: Deze handelingen zijn al HEEEEEEL erg vaak in dit forum besproken. En niet alleen door mij. Misschien een tip om eerst even een zoekfunctie te starten. Update prebinding is het optimaliseren van je totale systeem. (Je kunt het vergelijken met het vroeger onder OS9 gebruikte ‘opnieuw opbouwen van je bureaublad’) Gebeurt ook vaak automatisch na installatie van programma’s. Haal via versiontracker het programma Pacifist op en gebruik de functie ‘update prebinding’ Het programma is, na even terugtellen (shareware), gewoon te gebruiken.
    SLC

Bijdrager
    frankdjong

Vlg. mij moet je niet bij albums kijken maar in de daar ook staande mappen met jaartallen. Daar kun je de fotobestanden vinden en ze van daaruit weggooien. Albums bevatten alleen verwijzingen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.