9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    AnneK

iPhoto: bij voorstelling maken wordt volgorde veranderd

Ik heb een map in iPhoto (gebeurtenis) in chronologische volgorde. Ik wil hiervan een voorstelling maken met dezelfde volgorde.
    iPhoto veranderd deze volgorde steeds in random volgorde. Ik kan niet vinden hoe ik dit kan instellen of uitzetten. Iemand ervaring hiermee?

Ik wil hier een voorstelling maken omdat ik mij bij iDVD stoor aan de dikke zwarte rand om de voorstelling. Of is er een alternatief om een schermvullende voorstelling te maken en deze te bewaren in een format dat door een pc en/of dvd ook gelezen kan worden?

Bijdrager
    18bart

Ik heb dezelfde ervaring. Alle foto’s in gebeurtenissen in juiste volgorde, datums gecontroleerd en daarna geimporteerd. Toch gooit hij de foto’s ogenschijnlijk door elkaar.
    Je kunt de diavoorstelling exporteren naar bv appletv.

Bijdrager
    AnneK

Ik exporteer het altijd naar iDVD om een DVD te kunnen branden die Mac, PC en DVDspeler aankan. Dat gaat neem ik aan niet via appletv?

Bijdrager
    18bart

Ik weet niet in welke kwaliteit de diavoorstelling dan wordt weergegeven, dit is ook afhankelijk welk scherm je gebruikt om de diashow weer te geven. Ik heb een 27″scherm en daar wil ik een goed beeld op krijgen.

Bijdrager
    AnneK

Diashow maken in iDVD geeft geen goed beeld. Dikke zwarte randen eromheen. Dat is net mijn probleem. Je kunt hierbij wel handig op dezelfde DVD de orginele fotobestanden meebranden. DIt heb ik vaak nodig.
    Via iPhoto geeft wel goede kwaliteit als je groot scherm aanvinkt bij exporteren. Maar daar is het probleem dat de foto’s niet in dezelfde volgorde blijven staan als in iPhoto is ingevoerd.

Nog geen oplossing dus…

Bijdrager
    gbuitenga

Is er ook een oplossing voor de bovenste topic? iPhoto verandert de volgorde van foto’s steeds in random volgorde bij het aanmaken van een diavoorselling. Met de hand kun je de sorteer volgorde wijzigen in de fotokiezer, maar als je veel foto’s in een voorstelling hebt, dan kost dit erg veel tijd. Ik wil de foto’s graag op datum gesorteerd hebben zoals ze ook in het album staan waar ik een diavoorstelling van wil maken.

Groet,
    Gerard

Bijdrager
    AnneK

Ik heb helaas nog geen oplossing gevonden. Zit nog steeds met hetzelfde probleem.
    Bij mij loopt iPhoto ook vast bij teveel foto’s van plaats verwisselen.
    Dus de HELP vraag geldt nog steeds.

Bijdrager
    gbuitenga

Ik heb vandaag op diverse forums gezoch, maar er is geen instelling in iPhoto om het random weergeven op te lossen.

De altenatieve oplossingen zijn:

Kies ‘archief’ in iPhoto en dan ‘exporteer’. Dan kun je voor diavoorstelling kiezen en wordt de volgorde van het ‘album’ aangehouden. Nadeel is dat je dan geen muziek aan de diavoorstelling kunt toevoegen. Als je dit wel wilt dan kan dit via iMovie. In dit programma kun je foto’ s en muziek toevoegen aan een videoproject (alleen voeg je dan geen video toe.) Dit exporteer je dan en op deze manier krijg je dan een diapresentie met muziek, titels ed.

Groet,
    Gerard

Bijdrager
    AnneK

Dank je voor de research. Ik zal het ook zo eens proberen!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.