6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Peter C.

iPhoto bieb delen

Ha,

Ik probeer mijn iPhoto-foto’s met een andere gebruiker van mijn iMac te delen. Heb bij de voorkeuren ‘deel mijn foto’s’ aangevinkt, bij de andere gebruiker ‘zoek naar gedeelde foto’s aangevinkt’. Maar delen ho maar. Er verschijnt bij de andere gebruiker wel een mapje met Foto’s van ******* maar na hier op te klikken gebeurt er niet veel, nog een paar keer klikken en….weg mapje :o

‘k Heb al met Cocktail al privileges gewist maar geen verbetering. Bugje misschien?

iMac 17″ – OSX 10.3.3 – iPhoto 4.01

Bijdrager
    JeePee

Jij en die andere gebruiker maken dus gebruik van dezelfde Mac. Ik heb ook ooit zoiets geprobeerd met iTunes, maar aangezien de nummers in mijn Home-folder staan en dat automatisch verboden terrein is voor een ander, ligt daar denk ik het probleem, ook met iPhoto. Op het moment dat jullie beide een andere Mac zouden hebben en tegelijkertijd ingelogd, zou het wel kunnen.
    Bij iTunes heb ik het opgelost door op een andere partitie, maar mogelijk kan het op dezelfde, een map aan te maken en daar je iPhotomap naartoe te verplaatsen. Bij een andere partitie is het kopiëren, maar dan wis je daarna de originele map. Maak dan een Snelkoppeling naar je iPhotomap en zet die op de plek van de oude map in jouw Homefolder.
    Als de permissies kloppen en de ander in die directory kan, dan kan hij of zij ze importeren of met behulp van ook een snelkoppeling de boel in iPhoto krijgen. Nadeel van het laatste is dat de ander ook met de foto’s kan doen en laten wat hij of zij wil… En als die persoon iets verandert, dan heeft dat direct invloed op op jouw foto’s…

Eventueel kun je je foto’s kopiëren in een andere map op de harde schijf en dat de ander ze kan importeren en jijzelf je eigen foto’s houdt…

Tja, ik weet zeker dat dit niet de manier is die jij bedoelt. Het zou mooi zijn als hier een oplossing voor is, want het lijkt mij ook wel handig. Want steeds nummers of foto’s kopiëren… dat is niet handig…:?

Staat er niets over bij Macosxhints.com?

Zie trouwens ook dit onderwerp over iTunes, klinkt erg goed en dat zal zeker ook met iPhoto kunnen, je moet alleen wel een extra Macje (bijvoorbeeld een oude) hebben op een netwerk… Je kunt dan je foto’s daar op zetten en de ander kan ze dan bekijken.

Overigens wist Cocktail geen permissies, hij corrigeert ze, net zoals een heleboel gratis programma’s dit doen, zoals bijv. Schijfhulpprogramma, Maintain, Onyx, e.d.:D

Bijdrager
    2manydjs

Kijk hier even: http://captnswing.net/howto/
    How to’s voor iTunes en iPhoto.

Bijdrager
    JeePee

Dat is duidelijk 2manydjs. Jammer dat het niet eenvoudiger kan…:?

Bijdrager
    nma

Bij een andere partitie is het kopiëren, maar dan wis je daarna de originele map. Maak dan een Snelkoppeling naar je iPhotomap en zet die op de plek van de oude map in jouw Homefolder.

Partitie? Waarom? De Shared Folder (in Users) bestaat niet voor niets. Duh!?

Bijdrager
    JeePee

Lijkt me dat je dan nog steeds een Alias (of snelkoppeling) nodig hebt. Duh!? :wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.