12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    deem-xl

iPhoto bibliotheek vanuit externe HD openen

Beste,

Vanuit de map afbeeldingen, in Finder heb ik de gehele “Foto’s-bibliotheek gekopieerd naar een externe HD. Op de externe HD is nu alleen een bestand iPhoto-bibliotheek (Migrated Photo Library) van 80,42 gb. zichtbaar die niet te openen is.

Al geprobeerd:

Als ik deze wil openen vanaf de externe HD krijg ik de volgende melding:

Vanuit Foto’s geprobeerd te importeren (vanaf externe HD), is die niet te openen:

De gehele iPhoto-bibliotheek vanaf de externe HD gekopieerd naar de HD map afbeeldingen van de Mac. Daarna geprobeerd te importeren in Foto’s, kom deze melding:

Weet iemand hoe we onze foto’s weer zichtbaar kunnen krijgen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    McPim

Waar is je ‘Foto’s’ bibliotheek dan gebleven? Na de migratie heb je een iPhoto én een ‘Foto’s’ bieb (link). Dat je de iPhoto bieb niet in ‘Foto’s’ kunt openen (dat zegt je eerste plaatje) lijkt me logisch. Een oude iPhoto bibliotheek daarna weer willen importeren in ‘Foto’s’ is niet de juiste weg..

Moderator
    Night

Ja, je moet wel beide bibliotheken kopiëren. De één werkt niet zonder de ander.

Bijdrager
    McMeller

Dat klopt niet, Night. Dat zou ook betekenen dat je een gemigreerde iPhoto-bibliotheek niet kunt verwijderen. Het is niet zo dat Foto’s leentjebuur bij iPhoto doet, of andersom. De twee bibliotheken gebruiken gewoon dezelfde master file op de harde schijf en zijn niet afhankelijk van elkaar. Daardoor wijkt de ruimte die de twee bibliotheken samen gebruiken ook af van de totaalsom van hun afmeting.

Maar goed, even naar het begin van deze post. Je zegt de Foto’s-bibliotheek gekopieerd te hebben en nu alleen een gemigreerde iPhoto-bibliotheek op die locatie te zien. Ik vraag mij ook vooral af: waar is je Foto’s-bibliotheek gebleven? Som desnoods even alle bibliotheek-bestanden op die je hebt, inclusief hun afmeting en locatie, en verwijder vooral even niets.

Bijdrager
    McPim

McMeller op 11 februari 2019 om 18:55
    Ik vraag mij ook vooral af: waar is je Foto’s-bibliotheek gebleven?

Precies, dat vroeg ik ook al. En wat Night zegt (de tweede zin) klopt inderdaad niet.

Bijdrager
    deem-xl

Er is geen Foto’s bibliotheek (meer).

Met het kopieren van de Foto’s bib. is dit (vanzelf?) een iphoto-bib. geworden.

Vervolgens heb ik de Mac helemaal leeg gemaakt met de gedachten dat ik mijn foto’s veilig had gesteld.

Bestaat er een programma waarmee een ipoto-bib geopend kan worden?

Bijdrager
    McPim

deem-xl op 11 februari 2019 om 22:02
    Er is geen Foto’s bibliotheek (meer).

Ai…

Ja: iPhoto….

Bijdrager
    deem-xl

<p class=”cite”>McPim op 11 februari 2019 om 22:12</p>

Ja: iPhoto….

Uhm, bestaat dit nog? Ik kan het nergens meer in de app store vinden……

Bijdrager
    McPim

Die is oud inderdaad maar als het goed is staat ie in de Mac App Store bij je ‘aankopen’. Klik linksonder op je naam.

Je kunt ‘m daar downloaden en iPhoto werkt nog steeds onder Mojave. Hiermee kun je dan in ieder geval proberen of je iPhoto bibliotheek nog in orde is. Kun je daarna eens kijken hoe deze opnieuw te upgraden naar ‘Foto’s’.

Bijdrager
    McMeller

@mcpim: ‘Ook’ sloeg dan ook volledig op jouw stelling.:-)

@deem-xl: Het is wel een opmerkelijk verhaal, dat je Foto’s-bibliotheek bij het kopiëren daarvan vanzelf een iPhoto-bibliotheek is geworden, en van naam is veranderd. Heb je echt niet gewoon per ongeluk de gemigreerde iPhoto-bibliotheek gekopieerd?

De bibliotheek openen met iPhoto, en daarna opnieuw upgraden naar Fofo’s, is een goed advies. De foutmelding die je krijgt is namelijk vrij duidelijk: je kunt de iPhoto-bibliotheek niet openen met Foto’s, omdat deze al gemigreerd is naar Foto’s. Door de bibliotheek met iPhoto te openen, zet je de gemigreerde iPhoto-bibliotheek weer om naar een normale iPhoto-bibliotheek, die vervolgens weer te converteren moet zijn.

Je zou ook eens kunnen proberen de extensie van de gemigreerde iPhoto-bibliotheek te wijzigen van .migratedphotolibrary naar .photolibrary. Let op, doe dit soort experimenten altijd met een kopie. Het origineel op je externe harde schijf is heilig.

Ik zou mij niet teveel zorgen maken zolang de iPhoto-bibliotheek een behoorlijke grootte heeft, en dat getal ook vertrouwd overkomt. Er zit kennelijk een hoop in, en daar kunnen we desnoods handmatig bijkomen.

Bijdrager
    McPim

Thanks McMeller, duidelijk 😉. Goeie tips hierboven, ik wilde het nieuwe migreren nog even bewaren tot het zeker is dat de overgebleven bieb werkt en te openen is met iPhoto. Maar nu je het noemt: om opnieuw te migreren moet je (zoals je zegt) de naam aanpassen anders werkt het waarschijnlijk niet en krijg je weer de foutmelding zoals in het eerste plaatje. Zie hier het recept met uitleg:

https://www.easymacsupport.com/blog/re-run-start-over-second-time-iphoto-migration-to-apple-photos

En inderdaad: niet rommelen met het huidige bestand maar met een kopie!

Bijdrager
    deem-xl

Afgelopen weekend tijd gehad om bovenstaande uit te proberen. Het is gelukt. De iphoto bib. is weer zichtbaar. Denk dat ik idd destijds per abuis de Foto’s bib. niet heb gekopierd naar de externe hd. Maar daarna wel de hele Mac heb leeg gemaakt. Lekker suf. Maar met nog twee jaar foto’s van de telefoon in de cloud hebben we alle foto’s nog.

Bedankt voor jullie uitleg!!

Hoe krijg ik nu een iphoto bib. zichtbaar op een windows pc vanaf de externe hd?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.