8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ronaldbob

Iphoto bibliotheek op externe schijf sluit langzaam af

Heb mijn Iphoto bibliotheek op een externe HD gezet die aangesloten is op airport extreme met de bedoeling om 1 bibliotheek te hebben te benaderen vanaf diverse macbooks en Imac.

wat ik nu merk is dat het lang duurt als ik Iphoto wil afsluiten, vaak verschijnt er een strandbal etc. Heb de bibliotheek al op fouten laten controleren.

wat gaat er niet goed? De bibliotheek is 49 gb groot

Bijdrager
    janbertwedman

Voordat iPhoto echt sluit schrijft het allerlei informatie betreffende je bibliotheek weg,zoals thumbnails,tags enz. enz.
    Bij een bibliotheek van 49 Gig. en ook nog eens op een externe hdd kan dat even duren!

Bijdrager
    ronaldbob

dus dit is normaal.

moet de informatie steeds opnieuw worden weg geschreven?

Bijdrager
    janbertwedman

Alleen de veranderingen geloof ik maar hij checkt wel ieder bestand.

Bijdrager
    ronaldbob

Maar het duurt wel 2 minuten of zo.

Dit is dus echt normaal, indien iphotobibliotheek op de eigen schijf van macbook duurt het misschien maar 20 tellen

Kan ik hier niets aan doen?

Bijdrager
    janbertwedman

Weing,probeer schijfhulpprogramma en vervolgens herstel schijfbevoegdheden. Als het echt sneller moet probeer iPhoto bibliotheek opnieuw op te bouwen.
    Hoe is de externe hdd aangesloten?

Bijdrager
    janbertwedman

Het opnieuw opbouwen van de iPhoto bibliotheek activeer je door iPhoto af te sluiten en opnieuw te starten met de Option ⌥ en Command ⌘ toets ingedrukt. Na het starten verschijnt het ‘opbouw’ venster waaruit je kunt kiezen uit de volgende opties:

• Opnieuw opbouwen van de kleine miniaturen.
    • Opnieuw opbouwen van alle miniaturen.
    • Ongekoppelde foto’s herstellen.
    • Bestandsbevoegdheden controleren.
    • iPhoto bibliotheek opnieuw opbouwen met een reservekopie.
    • Ongebruikte ruimte in de databases opschonen.

Je kunt een selectie maken van de taken die je wilt uitvoeren, naargelang de omvang van de bibliotheek kunnen deze taken enige tijd in beslag nemen.

Bijdrager
    ronaldbob

De bibliotheek staat nu op een WD mini 2.5 HD usb aangesloten op airport extreme, zo heb ik mijn Itunes biblotheek ook aangesloten.

Dacht nog even dat het aan de HD kon liggen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.