8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

iPhoto bibliotheek incompleet na backup

Hoi allemaal,

Onlangs heb ik mijn macbook moeten opsturen en daarom een backup gemaakt van alle bestanden.
    Nu is mijn hele laptop leeg gehaald. Dus sluit ik mijn harde schijf aan waar ik alles op heb staan, dacht ik. Alles staat er namelijk op, behalve het laatste jaar van mijn foto’s uit iPhoto. De bibliotheek op mijn harde schijf gaat niet verder dan begin augustus 2015. Ik vroeg mij af of er iemand is die weet hoe dit kan, en of er misschien nog een manier is om dit op te lossen of dat ik nu echt al die foto’s kwijt ben.

Alvast bedankt !

Bijdrager
    fred44nl

ben je na die tijd misschien overgegaan op Foto’s ??

Inactief
    Anoniem

Ja dat staat nu inderdaad op mijn laptop. Maar de foto’s t/m juni 2016 stonden allemaal nog in die iPhoto bibliotheek.. En wanneer ik die iPhoto bibliotheek open zijn ze dus weg.

Bijdrager
    tarun

Staan de ontbrekende foto’s in iCloud > Photos?

Inactief
    Anoniem

Helaas niet !

Bijdrager
    gipsman

Had/Heb je voldoende opslagruimte op de backup schijf en in iCloud?
    De app iPhoto zou ook in de backup moeten zitten. Heb je die al geopend? Kan je die openen?
    Welk OS gebruikte je vóór de herstelling en wat gebruik je nu? Yosemite? El Capitan? Een ouder OS?
    Wat was het probleem waardoor je de macbook moest opsturen?

Inactief
    Anoniem

ja er zit zeker genoeg ruimte op mijn externe schijf !
    iPhoto is eigenlijk totaal leeg, ik denk omdat mijn laptop leeg gehaald is (?) en ik kan dus alleen de foto’s openen die op de schijf staan.

Ik moest mijn mac opsturen omdat mijn SD reader het niet meer deed en omdat ik het nieuwste besturingssysteem El Capitan zou krijgen. Daarvoor zat er een ouder besturingssysteem op, waar iPhoto standaard was waar die nu is vervangen door Foto’s.

Bijdrager
    gipsman

Maar je hebt toch een backup teruggezet vanuit de backup disk? Daarin staat toch de app iPhoto mèt alle foto’s en video’s die je had voordat de mac ingeleverd is. Wat gebeurt er als in je programma-map van de mac klikt op iPhoto? Krijg je dan een melding dat iPhoto niet meer werkt?
    Heb je al goed gekeken in ALLE mappen die in de Fotos app te vinden zijn?
    Het kan soms een hele tijd (dagen!) duren vooraleer alle foto’s naar de Fotos app getransfereerd zijn.
    Heb je ingesteld dat de originele bestanden ( en niet thumbnails) op de mac moeten staan, of moeten die enkel in iCloud?
    Als het duizenden foto’s zijn en het zijn de originele bestanden, dan kan het enkele dagen duren voor ze allemmal vanuit iCloud op je mac staan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.