5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Hendrik1

iphoto bestanden van 2 macs samenvoegen in 1 library?

Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een 2e mac, een macbook pro (Snow Leopard, iPhoto 8.1.2), naast de nog steeds lekker werkende maar al wat oudere iMac in mijn werkkamer (zelfde software).
    Op die iMac staat mijn fotoverzameling, maar de macbook gaat mee op vakantie om er meteen de foto’s op te bekijken en te bewerken.

Nou kon je in vorige versies van de software de iPhoto library importeren van het ene naar het andere apparaat. Maar dat lukt nu niet meer zo eenvoudig, merk ik. Is er een truc om af en toe met een paar klikken de beide iPhoto bibliotheken te combineren, zodat in elk geval op 1 machine de zaak compleet blijft (met behoud van de gebeurtenissen etc.)?
    Veel dank voor tips.

Bijdrager
    Pieterr

Mocht het niet lukken in iPhoto, dan zou je deze nog kunnen proberen:
    http://www.fatcatsoftware.com/iplm/

Moderator
    unSOUND

Je moet dan van de ene library een CD of DVD branden vanuit iPhoto, en die CD of DVD in de drive doen terwijl je de andere library hebt geopend. Dan sleep je de albums en foto’s gewoon over naar de andere library

Maar persoonlijk zou ik het niet zo doen, en de MacBook onderweg puur gebruiken voor opslag, en niet onderweg al gaan sorteren en/of bewerken…

Bijdrager
    Obi

Mogelijk dat je met Iphotosync het voor elkaar krijgt.

http://www.haystacksoftware.com/iphotosync/index.php

Bijdrager
    Hendrik1

Ik kom nog even terug op mn eigen vraag. Ik ontdekte dat de nieuwe versie van iTunes de functie “delen” heeft voor de muziekbibliotheek, als je de beide computers in hetzelfde netwerk hebt.

Zou dat misschien ook zo zijn bij iPhoto? Ja hoor, als je op beide computers “delen” aanzet kun je op de ene computer in de library van de andere kijken.
    Dus: op de iMac de gedeelde library op de MacBook openen, alle foto’s selecteren, en slepen naar de library van op de iMac – duurt wel even maar dit is de elegantste oplossing.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.