12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    pinkie

iPhoto app

OK, dit wordt een gecompliceerd verhaal. Met de Remote app kan ik op mijn iPad de AppleTV voorzien van de inhoud van iTunes. Wanneer ik via het ATV menu iTunes benader staat daar ook het menu Photos bij, dit vind ik niet op de iPad app Remote terug. De vraag is nu of er een app is die hetzelfde doet als Remote maar dan voor iPhoto. Ik weet dus dat het via het ATV menu kan.

Ja, ik heb gezocht maar niet gevonden.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik probeer je te snappen, maar het lukt nog niet helemaal.:wink:

Remote kun je op twee manieren gebruiken:
    – Bedienen van je Apple TV, zoals die op de TV zichtbaar is
    – Bedienen van iTunes, inclusief muziek en film (al dan niet doorgestuurd naar Apple TV)

Jij wilt dus:
    – Bedienen van je foto-bibliotheek?
    En waar wil je die foto’s dan zien? Op de je iPad of op de Apple TV?

Bijdrager
    pinkie

Ik vond het zelf ook lastig om me te begrijpen. Ik wil inderdaad de foto’s op de TV zien maar bedienen met een app op mijn iPad, hetzelfde als wat ik nu doe met de Remote app voor de iTunes library.

Snap je?

Reden: omdat ik de remote app veel handiger vind dan door het menu op de ATV te “lopen”.

Bijdrager
    Sascha

Je kan de Remote app van Apple toch ook gebruiken om te navigeren binnen je Apple TV ?

Maar dat wil je dus niet ?

Bijdrager
    pinkie

Inderdaad, dat wil ik liever niet, ik wil het liefst niet navigeren op de ATV zelf. Ik vind het bijvoorbeeld veel makkelijker om een film op de Remote app te selecteren en die wordt dan onmiddellijk afgespeeld. Zoiets wil ik ook graag met mijn iPhoto library.

Bijdrager
    KarelWillem

StreamToMe

Dan kun je door je hele iPhoto bibliotheek heen browsen.

En via AirPlay naar de Apple TV sturen.*

*Ik weet alleen niet zeker of dat standaard werkt.
    Ik heb een jailbreak met AirrVideoEnabler, waardoor vrijwel elke App kan AirPlayen.

Bijdrager
    pinkie

Dank je KW, werkt inderdaad zoals ik het bedoelde en ik heb ook de AirVideoEnabler en weet dus ook niet of het standaard werkt maar dat zal me ook een zorg zijn.

Inactief
    Anoniem

Hallo,

Ik zat met hetzelfde probleem. Moeilijk te omschrijven en (blijkbaar) lastig om op te lossen.
    Ik heb geen jailbreak, dus vraag me af: is er een standaard App die dit oplost.

nogmaals een poging het ‘probleem’ te omschrijven:

de ipad remote app biedt wel de mogelijkheid om de film en muziek bestanden op de ATV door te bladeren (dus je ziet ze op de ipad, selecteert ze en speelt ze af op tv of hifi). Foto’s kun je alleen doorbladeren met de sweep-functie waarmee je het ATV menu kan bedienen. (blijft lastig om uit te leggen…..)

Ik ben benieuwd….

Bijdrager
    Sascha

We snappen het ‘probleem’ wel hoor. Standaard heeft Apple dit inderdaad niet ingebouwd, spijtig en vreemd genoeg.

Bijdrager
    KarelWillem
    rwegener op 01 februari 2011

…Ik heb geen jailbreak, dus vraag me af: is er een standaard App die dit oplost…

Had je StreamToMe al geprobeerd.
    Als die het nu wel standaard doet, ben je klaar toch?

Bijdrager
    Sascha

Vanaf iOS 4.3 gaan er veel meer apps AirPlay inbouwen, omdat het vanaf dan van Apple mag.

Bijdrager
    ernst.
    pinkie op 01 februari 2011

Dank je KW, werkt inderdaad zoals ik het bedoelde en ik heb ook de AirVideoEnabler en weet dus ook niet of het standaard werkt maar dat zal me ook een zorg zijn.

zeg Pinky,even niet ontopic tav je antwoord maar ik heb meer interesse in die avatar van je met die rondlopende mier erin.:crazy:
    Ik dacht eerst dat het aan mijn scherm lag,maar bij nader inzien is het dus een avatar geweest.:nerd:
    Vraag is dan waar je het vandaan hebt gehaald.:cool:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.