5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    atlasemiel

Iphoto-app verwijderd. Ook alle foto's kwijt.

Beste allen,

Ik ben een 3/4 jaar Mac-user. Ik kreeg een enorme hekel aan Iphoto en gebruikte het eigenlijk niet meer. In het begin wel maar volgens mij snap ik de filosofie niet zo. Afijn toen het ook nog telkens vast liep op momenten dat ik hem wel wilde gebruiken heb ik de app gedelete. In de veronderstelling dat de foto’s wel ergens zouden blijven staan. Ik kon deze niet meer terug vinden, nou weet ik niet meer zeker of ik de libary map niet ook weggekiepert heb in de veronderstelling dat het alleen maar een “verwijsmap” is dan daadwerkelijk de originele foto’s. Dus waarschijlijk heb ik het zelf gedaan. Nu heb ik via time machine de iphoto libary-map teruggezet maar het zijn allemaal thumbs i.p.v. de grote originelen. Ook is het icoontje geen blauw “mapje” maar een wit velletje met een opgevouwen puntje. Ik zie vast iets over het hoofd. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je met rechts op dat icoontje van de iPhoto Library (of Bibliotheek) klikt, staat er dan “Toon pakketinhoud” in het menu dat verschijnt?

Zo ja, dan kun je dat kiezen en in de Finder door de mappen navigeren op zoek naar je originele foto’s.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je kunt ook gewoon iPhoto even opnieuw installeren *) (staat in ieder geval op de grijze DVD’s van de computer) en dan gewoon alle foto’s exporteren naar een locatie naar keuze m.b.v. iPhoto. De foto’s opzoeken in de iPhoto bibliotheek is nogal een gezoek als je de struktuur ervan niet kent.

*) Als je TM gebruikt kun je iPhoto daar vandaan ook terug halen.

De rede dat het icoontje ‘generic’ is komt doordat je iPhoto hebt verwijderd.

Bijdrager
    atlasemiel

Hoi Hendrik en Jacco,

Bedankt voor jullie uitleg. Ik heb inmiddels via TM iPhoto teruggezet en heb idd weer toegang tot mijn foto’s. Thanks

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wie?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.