9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    macstremist

iPhoto + Aperture + iTunes bieb verhuizen

Beste mensen,
    Nu ik een iPhone met 32 GB aan boord heb, zitten mijn mooiste foto’s en al mijn muziek altijd in mijn zak, onvoorstelbaar.
    Daarop volgend zou ik graag mijn iTunes, iPhoto en Aperture bibliotheek naar mijn externe harde schijf verplaatsen. Hierover heb ik 3 vragen.
    1) Hoe dit het veiligste en gemakkelijkste te doen?
    2) Vertraagt dit de werking van iTunes en Aperture niet onnodig (is soms al retetraag bij laatstgenoemde)
    3) Blijft Time Machine dan ook backups van de bibliotheken maken?

Mijn interne HD loopt namelijk nogal over, en ik wil de macbook wat sneller maken in het huis-tuin-en-keuken gebruik;)

Bijdrager
    Afroman

Gewoon de apps sluiten, de bibliotheken naar de externe harddisk slepen en iPhoto/Aperture opstarten met alt.

Daar het pad kiezen naar je bibliotheken.

Hetzelfde geldt voor iTunes.

En als je harddisk geformateerd is in Mac OS Journaled, dan neemt die het ook mee in de backups.

Bijdrager
    macstremist

thanks afro!

Klopt t dat het bestand ‘iTunes Library’ maar 1 mb is?

Bijdrager
    Afroman

Ja, bij mij is die ook klein (8,5 mb), hier staan je ratings in en zo..
    Maar je moet de hele iTunes folder verslepen he.

Bijdrager
    Thibaut
    Afroman op 24 september 2010

En als je harddisk geformateerd is in Mac OS Journaled, dan neemt die het ook mee in de backups.

Dus als je 2 externe HD’s hebt. één voor library’s aperture & iTunes (A) en één voor Time Machine (B), dan backupt hij de A ook? Dat wist ik niet :lol:, heb bij mij zo’n opstelling maar hij doet dat toch niet (A is wel nog niet Mac OS Journaled). Moet je verder nog iets in settings veranderen?

Bijdrager
    Thibaut
    macstremist op 24 september 2010

2) Vertraagt dit de werking van iTunes en Aperture niet onnodig (is soms al retetraag bij laatstgenoemde)

Bij iTunes geen vertraging…
    Dat Aperture nu soms eens traag is ligt dan gewoon aan de MacBook (heb ook een).
    Mèt externe HD, gaat het nog redelijk goed. Enkel moet hij bij iedere foto (tenminste als je er dubbel op klikt, om de originele te zien, niet de previews) dan heel kort “Loading…” doen :lol:, maar dat valt wel mee.
    En als je HD weer wakker wordt (nadat hij even gaan slapen is terwijl je in Aperture werkt) dan blokkeert AP paar secondjes, maar dan kan je weer normaal verder werken.

Bijdrager
    jebman

Ik de voorkeuren van timemachine moet je de externe schijf selecteren om mee te nemen in je backups.

Bijdrager
    Afroman

@hierboven.

Dit zijn al mijn Mac geformatteerde harddisk tot nu toe.
    Die worden automatisch opgenomen in de backup.

Ik heb enkel mijn Aperture Vault(op de Time Machine disk) en mijn filmdisk niet toegewezen, dat komt omdat mijn backup-schijf dan niet aan kan. (vandaar voorlopig)
    Wat ik nog wil is een 2 Tb harddisk voor Time Machine, dan wordt mijn huidige Time Machine mijn filmdisk, mijn huidige filmdisk mijn Aperture Vault disk, mijn 320 Gb harddisk(die nu niet in een case ligt) wordt mijn disk images disk, en de software disk wordt mijn bootdisk(mocht ik ooit problemen hebben met MAc OSX, dan kan ik daarvanuit booten)

Bijdrager
    Thibaut

Bedankt Afroman!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.