6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Bas de Zwart

iphoto 9.4 crasht (701.64)

Sinds Mountain Lion en de laatste update naar bovenstaande versie, knalt iphoto er voortdurend uit bij het exporteren van foto’s. Rondkijken in de (meerdere) bibliotheken lukt wel, evenals het bewerken of delen naar mail, FB e.d. Wat is er loos? rara?

Crashed Thread: 0 Dispatch queue: com.apple.main-thread

Exception Type: EXC_BREAKPOINT (SIGTRAP)
    Exception Codes: 0x0000000000000002, 0x0000000000000000

Application Specific Information:
    *** CFRetain() called with NULL ***
    Performing @selector(showExporter:) from sender NSMenuItem 0x7962f270

Thread 0 Crashed:: Dispatch queue: com.apple.main-thread

Bijdrager
    ronvanhamond

Zelfde probleem bij mij, was juist bezig om dit probleem aan te melden. Krijg Iphoto ook niet fatsoenlijk afgesloten, complete systeem lijkt dan te blijven hangen. Ook al 2 x gehad dat de Imac (21,5 inch late 2009) crasht en opnieuw opstart!!! Iemand een oplossing?

Bijdrager
    csteelooper

Hier geen probleem. Je zegt dat je problemen hebt met het exporteren van foto’s. Maar waar wil je naartoe exporteren? QuickTime? Afbeeldingen? Diavoorstelling? Ik heb alleen Afbeelding en Quicktime nu geprobeerd, Slideshow (Diavoorstelling) heb ik laatst nog gebruikt en werkt ook. Dus ik zie hier geen probleem.

Ingeval van exproteren naar QuickTime: maak je gebruik van externe codecs binnen QuickTime?
    In andere gevallen: heb je plugins voor iPhoto geïnstalleerd (gehad)?

Ik maak ook gebruik van Mountain Lion 10.8.2 en iPhoto 9.4. (701.64). Hier werkt alles perfect.

kleine tip in het geval je naar Mountain Lion bent gekomen van een eerdere versie: als je Flip4Mac 2.x gebruikte, verwijder deze dan en upgrade naar Flip4Mac 3. Versie 2.x geeft problemen met Mountain Lion. Kijk op deze manier ook even naar je andere geïnstalleerde QuickTime codecs. Is er een niet compatible met Mountain Lion, dan moet die verwijderd of geüpdatet worden.

Bijdrager
    Bas de Zwart

Ik heb dezelfde iMac late 2009. Zojuist geheugen erbij geprikt, nu 16 GB intern.
    Het probleem ontstaat zodra je het menu export selecteert. Strandbal en wachten maar…. boem!
    Per-App Interval Since Last Report: 50163 sec
    Per-App Crashes Since Last Report: 6

Crashed Thread: 0 Dispatch queue: com.apple.main-thread

Exception Type: EXC_BREAKPOINT (SIGTRAP)
    Exception Codes: 0x0000000000000002, 0x0000000000000000

Application Specific Information:
    *** CFRetain() called with NULL ***
    Performing @selector(showExporter:) from sender NSMenuItem 0x79a569d0

Thread 0 Crashed:: Dispatch queue: com.apple.main-thread

One more thing: “Er zijn inconsistenties gedetecteerd in uw bibliotheek. Klik op ‘Herstel’ om eventuele problemen te voorkomen.” Als je dit doet, kom je weer in iphoto, maar vervolgens…..

Bijdrager
    csteelooper

Oké… Je kunt dus niet exporteren, want de dialoog daarvoor verschijnt niet; in plaats daarvan crasht iPhoto. Begrijp ik het zo goed? Dan (b)lijkt het niets te maken te hebben met QuickTime of diens componenten, zij het van Apple zelf of van een derde partij…

Heb je al geprobeerd de schijfbevoegdheden te herstellen met Schijfhulpprogramma? Ik kom op Internet veel mensen tegen die daarmee het probleem verhielpen.

Volgende optie is het verwijderen van ~/Library/Preferences/com.apple.iPhoto.plist

Daarna zou je nog een herinstallatie van het systeem kunnen overwegen, of de laatste update van Mountain Lion (Combo update) opnieuw kunnen installeren. Het schijnt dat de uitzondering 0x0000000000000002 te maken heeft met onvoldoende/onjuiste bevoegdheden in je systeem.

Bijdrager
    Bas de Zwart

(Opgelost!)
    Ik heb idd de bevoegdheden hersteld. Niets hielp, ook niet met de recovery schijf van Mac Os Mountain Lion. ook syncen met FaceBook verliep ineens heel raar. Ik kon niets meer uploaden en lbums werden spontaan verwijderd. En wat bleek?
    Afgelopen woensdagavond stond daar ineens een iPhoto 9.4.1 update van Apple! Met een ‘fix’ voor het Exporteren, jawel!

Bedankt, mensen bij Apple voor het wel zeer snel reageren op de crashes!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.