11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Chester2

iPhoto 7.1 / iLife Support 8.1 crashen iPhoto ’08 / Keynote

Sinds de update naar iPhoto 7.1 / iLife Support 8.1 van vanmiddag kan ik geen snelle slideshow meer bekijken, iPhoto bevriest bij het kiezen van het begeleidingsmuziekje en kan alleen ge-force-quit worden.

Hetzelfde probleem ontstaat bij Keynote ’08 / Pages ’08; freeze bij het openen van de Mediabrowser Music.

Diverse plists gewist; permissies waren in orde. Nog even van een backupdisk geboot met iPhoto 7.0.2 niets aan de hand.

Ideen?

Bij voorbaat dank

Bijdrager
    1984

iPhoto 7.1 7966 resultaten gevonden….oplossingen :sealed:

Bijdrager
    Chester2

Eeehhhh ja, bedankt?
    Bedoel je dat ik beter had moeten zoeken?

Zie jij in die lijst één artikel wat hetzelfde probleem beschrijft als wat ik heb? Geen van die artikelen gaat specifiek over versie 7.1 die vandaag uitkwam !!!

Knappe website die nu al 7966 hits heeft op een update van een paar uur oud.

Toch bedankt voor je bijdrage.

Bijdrager
    fatboysmart

Heb je toevallig Little Snitch geinstalleerd?

Moderator
    unSOUND

Heb je aliassen in je thuismap staan ? Dat wil nog wel eens dergelijke crashes veroorzaken in iLife ’08 helaas…

Bijdrager
    mvdenberg

Volgens macfreak.nl is er nu ook een update voor iWork. Misschien dat die het Keynote/Pages freeze probleem verhelpt?
    http://www.apple.com/support/downloads/keynote401.html
    http://www.apple.com/support/downloads/pages301.html
    http://www.apple.com/support/downloads/numbers101.html

Bijdrager
    sally

Ik heb met het starten van de slideshow in iPhoto freezes gehad die geen freezes bleken te zijn..
    Na heel lang wachten deed hij het namelijk alsnog. Dat had ik aanvankelijk niet door, en dan leek iPhoto dus bevroren (reageerde nergens op, geen beachball)
    Ik vermoed ook dat dat te maken heeft met het scannen van de muziekbibliotheek wat voor mij toch echt niet hoeft.

Bijdrager
    Chester2

Bedankt voor jullie tips!

@fatboysmart
    : ja, ik heb Little Snitch geïnstalleerd, maar uitzetten in Systeemvoorkeuren verhelpt het probleem niet.

@unSOUND
    : Nee, die heb ik niet.

@De
    iWork update verhelpt helaas het probleem niet. Het heeft iets met de link iTunes – Mediabrowser te maken, lijkt me.

Het probleem blijft dus, maar ik ben (gelukkig) niet de enige die er last van heeft.

Ik heb inmiddels iPhoto 7.0.2 weer geïnstalleerd, maar dit lost het niet op. Het is (bijna zeker) de iLife ‘Support’ 8.1 die het probleem veroorzaakt. Mijn bootable Backup van een paar dagen geleden (zonder de iLife Support update) heeft namelijk nergens last van.

Nogmaals bedankt voor jullie moeite.

Bijdrager
    fatboysmart
    ”Crispijn”

@fatboysmart
    : ja, ik heb Little Snitch geïnstalleerd, maar uitzetten in Systeemvoorkeuren verhelpt het probleem niet.

Op MacFixit stond een verhaal dat Little Snitch problemen kon veroorzaken met de nieuwste iLife updates. Als je Little Snitch update naar de laatste versie zou het wel goed moeten gaan…
    Kan geen kwaad om het te proberen lijkt me…

Succes!

Bijdrager
    Chester2

Heb na je post Little Snitch 2.0beta geïnstalleerd (had al de laatste 1.2.4), maar zonder succes.
    Ook zonder Little Snitch dezelfde problemen :cry:

Bijdrager
    fatboysmart

Mocht je dit niet al doen, hou dan in ieder geval (dagelijks) macfixit in de gaten. Hier komen dagelijk berichten langs met soortgelijke problemen en oplossingen daarvoor.

Succes!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.