5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    eric huber

iPhoto 6 – weergave van diaserie op 3:4 tv-scherm

iPhoto 6 – Probleem bij weergave van diaserie op 3:4 tv-scherm.

Gemaakt op eMac, 1.42 GHz Power PC G4. OSX 10.4.11.
    Wélke instellingen ik ook gebruik bij het maken van een diaserie in iPhoto 6, (formaat 3:4 tv, iDVD, of Huidig Beeldscherm), de beelden verschijnen ALTIJD te groot op een gewoon tv-scherm. M.a.w. links, rechts, boven en onder ontbreken er minstens twee à vier centimeter!
    Ik gebruik ingescande of digitale foto’s als basismateriaal dat ik bewerk in Photoshop CS-1 op een formaat dat net zo groot is als mijn tv (540 x 405 mmm bij 72 ppi).
    Probeerde ook al op een kleiner formaat en ook een keer op 96 ppi (een hoger ppi-getal heeft weinig zin, omdat mijn tv geen hogere resolutie kan weergeven), echter met hetzelfde resultaat.

Wat doe ik fout??? Kent iemand dit probleem ook???

Bij voorbaat dank voor een oplossing,

Eric Hubèr.

Moderator
    unSOUND

Het probleem zit vrijwel zeker in je TV. Die snijdt er altijd een stuk af.

Wat voor TV heb je ? Een platte of eentje met een beeldbuis ?
    En hoe kijk je de diaserie, vanaf een DVD speler, of heb je de Mac direct aan de TV hangen ?

Bijdrager
    eric huber

Hee, fijn dat je reageerde!
    Mijn tv is een oud model, dus met een beeldbuis.
    Ik bekijk m’n series altijd eerst op m’n Mac, zonder probleem, en daarna draai ik ze via een dvd-speler, een Sony.

Moderator
    unSOUND

Daar zit het probleem. TV’s snijden ( in tegenstelling tot een computerscherm ) altijd een stuk van het beeld af. Dat heeft dus niks met iPhoto / iDVD te maken, maar met de TV.

Bijdrager
    eric huber

Bedankt voor uw reactie.
    Ik hoop het probleem te omzeilen door een zwart kader rond de foto’s aan te brengen, waarin m’n tv dan naar hartelust kan “hakken” zonder de essentie van de foto’s aan te raken.
    Kouw u op d’hooghte!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.