15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    tobiaslf

iPhoto 4.0.1 is uit…

Software update…

“iPhoto 4.0.1 bevat diverse verbeteringen in de opbouw en de stabiliteit van het programma. Bovendien is de algehele werking van het programma verbeterd, waardoor het importeren sneller verloopt, foto’s beter worden weergegeven en het gemakkelijker is om foto’s via Rendezvous met anderen te delen. Deze versie van iPhoto bevat ook verbeteringen in de weergave van miniaturen in de fotobibliotheek. Hiervoor moeten de miniaturen worden bijgewerkt. Dit kan enige tijd in beslag nemen, afhankelijk van het aantal foto’s in de bibliotheek.”

Bijdrager
    tijn22

heee ff downloaden:D

Bijdrager
    rrrody

in panther zit Iphoto 2.0
    wat kan ik doen ook iphoto 4.0 instaleren ,graag< advies> graag . :finderoud:

Bijdrager
    iAN

iLife kopen…

Bijdrager
    OMT-fan

Wie kan mij helder uitgelegd krijgen hoe ik mijn foto’s op mijn eigen manier kan opslaan. Ik heb iLife op een 2e harde schijf staan en wil mijn foto’s gelijk op een heldere manier (zelf gedefinieerde mappen ed) importeren. De opbergstructuur zoals die standaard in iPhoto zit is volstrekt onbegrijpelijk voor me.

Bijdrager
    Jor1

ik denk dat je ook niet naar die structuur moet kijken.
    Als je een foto zoekt, gebruik je iPhoto in plaats van je finder.

vanuit iPhoto kun je je foto’s in elk willekeurig programma slepen.
    Je krijgt een prima voorvertoning, en het is een prima manier om je foto’s te ordenen (in iPhoto dus).

voor zovèr ik weet is het niet mogelijk om (zoals in iTunes) je eigen indeling te maken.

Bijdrager
    Triumph

> Hans Flick
    De foto’s op normale manier importeren en daarna nieuwe Album maken, en uit de film rollen selecteren (slepen) welke foto je wilt hebben in welk Album.
    Album kun je natuurlijk hernoemen naar wat je wilt.

Bijdrager
    Hermanko

Ik wil de grijze knoppen balk weg hebben, die tijden de dia show sinds iLife steeds verschijnt en nu met de up-date ook.
    Hoe verberg ik dat ? Apple-tje H dan stopt de dia-show en dat is niet de bedoeling. :finderoud:

Bijdrager
    Triumph
    ”Hermanko”

Ik wil de grijze knoppen balk weg hebben, die tijden de dia show sinds iLife steeds verschijnt en nu met de up-date ook.
    Hoe verberg ik dat ? Apple-tje H dan stopt de dia-show en dat is niet de bedoeling. :finderoud:

En wat denk je van instellingen? Direct als je de knop diavoorstelling aanklikt loop de instellingen eens door daar vind je het wel. (oa geef beoordeling, uit)

Na de update had ik niets in beeld hoor, gewoon zoals het was

Bijdrager
    Tomaat

Ik weet niet of dit de juiste plaats voor deze vraag:

Maar krijg ik extra als ik iLife ’04 zou kopen..op Garaband na natuurlijk.. :?

Bijdrager
    Macpwm

Na de instalatie van de update iPhoto gestart, zoals verwacht gaat hij dan de miniaturen bijwerken, toen dit gedaan was schoot mijn cd lade open en vroeg hij om een lege schijf te plaatsen.
    Ik heb dit geannuleerd, en toen stopte het programma onverwacht.
    Na opnieuw opstarten van de computer om verdere problemen te vermijden starte iPhoto normaal op, maar toch vond ik dit raar.:roll:

Bijdrager
    Erikaatje

na het installeren van de update is het iphoto icoontje verdwenen en ik kan’m niet meer opstarten :o :(
    iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bijdrager
    M10
    ”erikaatjuh”

na het installeren van de update is het iphoto icoontje verdwenen en ik kan’m niet meer opstarten :o :(
    iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ook gehad, in diskutility de permissions laten repareren. Daar was ie wel een kwartier mee bezig. Het icoon komt pas terug na een reboot. (wie weet ook relauch finder)

Ik vind het hoe langer hoe ondoorzichtiger worden hoe dat nou zit met die permissions. Als Unix-man snap ik ze op unix niveau maar wat is het algoritme dat bepaald dat iets gerepareerd moet worden. Zit dat in een soort security template (en waar staat die dan)

Mijn eigen probleem is dat ik net de “order-prints” feature wou gaan proberen maar dat dat niet reageerd. Zou me verbazen als daar niet ook de permissions van naar de haaien zijn.

PS. Ik heb geupdate met de “SoftwareUpdate” methode.
    PPS. Ik heb de 10.3.3 met de “not-combo” updater gedaan.

Bijdrager
    M10
    ”M10″

Ik vind het hoe langer hoe ondoorzichtiger worden hoe dat nou zit met die permissions. Als Unix-man snap ik ze op unix niveau maar wat is het algoritme dat bepaald dat iets gerepareerd moet worden. Zit dat in een soort security template (en waar staat die dan)

Om dan maar m’n eigen vraag te beantwoorden:

”http://www.ramostech.com/permissions.html”

Apple has created a folder on your hard drive named RECEIPTS and its path is here: Library/Receipts/. Inside this folder is a small file ranging from a few kilobytes to a few megabytes describing a program that was installed on your hard drive using the installer supplied by Apple. This file will list out dependancies this file has with others on your system.. This Receipt is used to bind your files together making launching faster than if it has to constantly rebuild this information as needed when you launched an application.

Sometimes your computer will nuke this folder during an upgrade replacing it with an emtpy folder from the upgrade which then results in your computer not having any information to work with then looking for system updates and files to repair priviledges on.
    There’s not much you can do to get this back 100% the same way it was before everything was blown away, that is if you hadn’t backed up your entire volume already which would have contained this folder. You may need to reinstall the applications that created the missing packages again to get this information back in place or if you made a copy of this information (the Receipts folder) you can try copying it back in and reinstalling the update. This should validate the contents of the folder and you should be able to repair privs again from within Disk Utility.

Bijdrager
    kluivers

Iphoto. Het blijft een beetje lastig. Heb nu 12000 foto’s (wereldreis) in versie 4 maar helaas kreeg ik gisteren een console melding dat iphoto onverwacht gestopt is. En na veel proberen ook niet meer wilde opstarten. Ik quote even:

Date/Time: 2004-03-27 17:20:47 +0100
    OS Version: 10.2.8 (Build 6R73)
    Host: jwkmobiel.local.

Command: iPhoto
    PID: 865

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
    Codes: KERN_INVALID_ADDRESS (0x0001) at 0x045f2000

Iemand een id ?

Sorry, puur geluk, realiseerde me dat 4.0.1 d’r nog niet op stond. En verdomt een update en ’t werkt nu wel weer, geniaal toch ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.