9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    FujiFilm

iPhoto

Ik ben een fotograaf die werkt met photoshop.
    Als ik mijn camera aansluit op mijn mac, wilt iPhoto deze importeren, wat mij in het begin een leuk idee leek, tot ik ze wou opene met photoshop, allemaal 8 cm op 7cm. Dit enkel als ik het doe via ; appeltje + o en dan via iPhoto –> date –> ….
    Als ik ze van iPhoto sleep naar photoshop gaan ze op normaal afbeeldingsgrote open…

Dit is een verschrikkelijk lastig probleem !

Weet er iemand toevallig wat hieraan te doen is?

alvast bedankt

Moderator
    unSOUND

Je moet ook niet via de finder in de bibliotheek van iPhoto gaan, die is zo ingedeeld dat iPhoto er de weg weet, gewone stervelingen horen daar niet te komen. Ter info: de foto die jij opende was enkel een voorbeeldje wat iPhoto aan heeft gemaakt voor tijdens het bladeren tussen de foto’s.

De manier van werken zoals je dus later beschrijft is de juiste, gewoon slepen vanuit iPhoto, of in de voorkeuren van iPhoto instellen dat als je een foto dubbel klikt, hij wordt geopend in Photoshop.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat vreselijk lastige probleem valt wel mee hoor.

Als je om te beginnen nu eens niet de photo’s uit je ‘thumbnail’ map van iPhoto probeert te openen, maar uit de mappen waar de ‘echte’ foto’s in staan?!

Dat zou al een stuk schelen denk ik. :wink:

De map iPhoto Library > originals praten we dan over.

Bijdrager
    FujiFilm

bedankt !

Bijdrager
    KarelWillem

Graag gedaan.

Het is en blijft een Mac hè? De oplossing ligt vaak dichterbij dan je denkt.

Bijdrager
    Mendoza

‘ctrl + klik’ op foto in iPhoto en kies ‘bewerk in extern programma’ . . . .

Moderator
    unSOUND

Of gewoon de foto vanuit het iPhoto venster naar het Photoshop icoon in je dock slepen…

Bijdrager
    Turbanus

Dat slepen is veels te gamakkelijk unsound….:wink:

Moderator
    unSOUND

Ow, sorry.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)