16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    arnold51

Iphoto

Loop vast met iPhoto, na bijna 20 jaar Windows nu MAC fanaat. Krijg opeens een zwart beeld met gevarendriehoek en uitroepteken als ik de foto als pictogram wil vergroten op t scherm. Kan totnutoe niets vinden waar ik mee de mist inga. Graag een oplossing of reden van foutmelding svp.
    greetz Arnold

Bijdrager
    KarelWillem

Krijg opeens een zwart beeld met gevarendriehoek en uitroepteken als ik de foto als pictogram wil vergroten op ’t scherm.

Help me even, want ik herken dat niet.

Is je Mac dan vast geslagen? Of is het alleen binnen iPhoto?

Probeer dit eens als je iPhone opstart (met alt en cmd ingedrukt):

Bijdrager
    stavos

Is dat niet het scherm wat je krijgt wanneer iPhoto de originele foto niet meer kan vinden? En wat dus kan duiden op een beschadigde database?

Bijdrager
    Hansi2124

Het zou kunnen zijn dat als je je muisaanwijzer boven dat uitroepteken laat hangen, dat er dan een uitleg tevoorschijn komt.

Bijdrager
    arnold51

alleen binnen iphoto, de kleine fotootjes zijn nog wel zichtbaar, er staat ook geen uitleg bij, wat stavos meldt zit wel wat in lijkt me

Bijdrager
    stavos

Probeer dan de oplossing eens die KarelWillem aangeeft..

Bijdrager
    arnold51

/Users/arnoldrietvelt/Pictures/iPhoto-bibliotheek/Masters/2011/12/31/20111231-203508/FilePossibleErrorIcon.jpg

dit is wat ik lees na een pic te hebben gekopieerd

opties KW heb ik al geprobeerd, maar van kleine pictogram naar beeldscherm gaat het mis.
    beeld is dan zwart met groot grijs gevarendriehoek en uitroepteken.
    ben bang dat eea misschien beschadigd is, maar dekleine fotootjes zijn wel intact.

Bijdrager
    stavos

Gebruik de upload functie van het forum voor je afbeelding, dan kunnen wij het ook zien. Deze functie vind je achter de Img knop, direct boven het venster waar je je bericht kunt typen.

Heb je de foto’s nog op een andere locatie staan?

Bijdrager
    arnold51

de img knop ken ik maar ik krijg de printscreen zichtbaar

Bijdrager
    stavos

Jij wel, omdat je linkt naar een locatie op jouw computer. Anderen kunnen daar niet bij en dus ook de afbeelding niet zien. Zet je de afbeelding op het forum met de upload functie, dan kan iedereen het zien.

Bijdrager
    arnold51

Bijdrager
    arnold51

je ziet het we zijn wel leergierig:yum:

Bijdrager
    stavos

Zie dit draadje, waar hetzelfde probleem besproken wordt: https://discussions.apple.com/thread/2283996?start=0&tstart=0

Bijdrager
    arnold51

en dit is wat ik zie als ik een stap terug ga

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb wel eens iemand gesproken die het probleem ook had.
    Daarna gezocht, en een hulpprogrammaatje gevonden wat het probleem toen heeft opgelost.

Wat het feitelijk doet is een nieuwe bibliotheek aanmaken, en daar alle foto’s uit de bestaande bibliotheek in te importeren. Tijdens dat proces worden ook wat reparatie-acties uitgevoerd. Op die manier kun je foto’s die nu een uitroepteken zijn, waarschijnlijk toch weer bekijken.
    De oude bibliotheek blijft onveranderd staan, de nieuwe bibliotheek start iPhoto standaard op.

Advies is wel om eerst een backup (Time Machine ten zeerste aangeraden) te maken, je weet het nooit zeker, en op die manier kun je het altijd terugdraaien.

iPhoto Library Manager, gratis, en ondersteund ook iPhoto 9.2, de nieuwste versie op dit moment.

Bijdrager
    arnold51

ok bedankt allen, hoop tekst en de wekker gaat om 600 uur sharp.

morgen weer verder knutselen, uitdaging .
    greetz arnold

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.