5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Rensvw

Foto's vanuit iPhoto gemakkelijk naar andere computer te kopiëren?

Goedenavond,
    Ik heb even een vraagje over iphoto.
    Als ik een foto kopieer naar iphoto word die foto extra gekopieerd wat extra ruimte op mijn hdd kost.
    Dus ik vroeg mij af als ik dan uiteindelijk de foto verwijder en een foto in iphoto laat staan. kan ik dan makkelijk bij die ene foto komen
    als ik bijvoorbeeld naar een andere mac of windows machine wil kopiëren?

En ik heb ook een externe hardeschijf die gebruik kan maken van de functie time machine. Als ik mijn externe hardeschijf dan aansluit op een windows computer kan ik dan ook de foto’s (die op mijn mac dan in iphoto staan) dan ook daar heen kopiëren?

Alvast bedankt voor de reacties

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    rensvw op 17 maart 2011

Dus ik vroeg mij af als ik dan uiteindelijk de foto verwijder en een foto in iphoto laat staan. kan ik dan makkelijk bij die ene foto komen

als ik bijvoorbeeld naar een andere mac of windows machine wil kopiëren?Je kunt de foto vanuit iPhoto slepen naar waar je hem nodig hebt — bijvoorbeeld een Findervenster waarin je naar een andere computer gegaan bent.

Vanaf een niet-Mac kun je ook bij de foto’s komen door via het netwerk te gaan naar de map waarin je iPhoto-bibliotheek staat; daarin zul je die bibliotheek zien als een map waardoor je op de normale manier kunt bladeren en de foto’s zoeken die je nodig hebt. Let daarbij wel op dat je niks in de mappen verandert of er met de hand bijplaatst!

rensvw op 17 maart 2011

En ik heb ook een externe hardeschijf die gebruik kan maken van de functie time machine. Als ik mijn externe hardeschijf dan aansluit op een windows computer kan ik dan ook de foto\’s (die op mijn mac dan in iphoto staan) dan ook daar heen kopiëren?

Nee, want Windows zal niks met die harde schijf kunnen omdat hij als Mac-schijf geformatteerd is, en Windows herkent dat niet — het zal waarschijnlijk beweren dat de schijf helemaal niet geformatteerd is.

Je kunt wel een programma installeren waardoor Windows ook met Mac-schijven om kan gaan, en in dat geval kun je de foto’s uit de Time Machine-backup halen door ook weer door de mappen naar de (backup van de) iPhoto-bibliotheek te gaan en de foto’s te kopiëren, maar ik zou dat niet aanraden als je niet goed weet hoe dit alles in elkaar zit.

Bijdrager
    Rensvw

Itunes doet precies het zelfde. Die maakt ook een kopie van het nummer. Maar die kan je nog altijd los vinden. Maar die foto niet. Daar moet heel iphoto voor geopend zijn.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

iTunes en iPhoto doen inderdaad precies hetzelfde: ze kopiëren het nummer of de foto naar je bibliotheek. Het origineel blijft daarbij staan waar het stond, maar dat kun je wissen zonder dat het uitmaakt voor het nummer of de foto in die bibliotheek.

Wil je een nummer of foto gebruiken in een ander programma, of er een kopie van maken, dan sleep je het gewoon uit iTunes of iPhoto naar waar je het nodig hebt.

Moderator
    unSOUND
    rensvw op 17 maart 2011

Maar die foto niet. Daar moet heel iphoto voor geopend zijn.

Je praat erover alsof je machine er bijna aan onderdoor gaat om het te openen…:lol:

iPhoto is een prachtig beheerprogramma. Het is ergens enorm vreemd dat we anno 2011 met de computers van tegenwoordig nog willen werken met een methode uit het DOS tijdperk waarin alles in mapjes en mapjes gesorteerd moet zijn, en we zelf moeten onthouden waar een bestand staat. Je moet juist genieten van het feit dat software als iPhoto die zorg uit handen neemt.

Eenmaal geopend kun je iPhoto gewoon aan laten staan, ik sluit het nooit af, maar klik het gewoon weg met Appeltje-H. Maar zelfs als je het perse gesloten wilt hebben kun je de library direct raadplegen vanuit de diverse programma’s, en kun je zo de foto die jij zoekt aanwijzen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.