4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

iPhoto

Ik heb een mooie (al zeg ik het zelf) slideshow gemaakt in iPhoto die ik via iDVD op DVD wil bakken.

Geen probleem zou je zeggen, maar ik heb in iPhoto de volgorde van de foto’s gewijzigd en als ik nu de slideshow in iDVD importeer zet hij de foto’s weer in de nummervolgorde.

Waar kan ik aangeven dat iDVD gewoon de volgorde van iPhoto moet aanhouden?????

Bijdrager
    nma

Is het niet zo dat iPhoto enkel de foto’s (die ten alle tijde op dezelfde volgorde in je Library blijven staan) in een door jou ingestelde volgorde laat zien? Dat dus jou voorkeuren enkel in de preferences behorende tot die bepaalde slideshow komen te staan? Ik weet niet precies hoe iPhoto dit aanpakt, maar wellicht is het enkel mogelijk om de slideshow elders (maar wel via iPhoto) te ‘herhalen’ door zowel de foto’s en het preference filetje behorende tot die slideshow, over te hevelen? Succes met het vinden van de echte oplossing!

Bijdrager
    Triumph

Ik test het nu even niet, maar je exporteerd toch wel vanuit iPhoto naar iDVD?
    Want als je het gewoon oppakt vanuit de iphoto library naar iDVD dan zitten ze op de volgorde zoals ze erin zijn gebracht.

Of:

Heb je nadat je het hebt exporteerd naar iDVD, daarna de veranderigen aangebracht?
    Dan moet je je IDVD project sluiten(verwijderen), of althans de slideshow, en opnieuw inbrengen.

Wat je eenmaal hebt opgeslagen in iDVD wordt na verandering in iMovie of iPhoto niet klakkeloos overnomen door iDVD, je moet het project dan ook veranderen. Een iDVD project staat op zich zelf

Bijdrager
    OMT-fan

Triumph,

Je hebt gelijk, kennelijk moet je dan een nieuwe DVD-toepassing openen.
    Bedankt, het werkt!!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.