9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

iPhoto 1200 x de klok verzetten?

iPhoto
    Ik heb 1200 foto’s waarvan ik bij allemaal het opnametijdstip een uur wil verzetten om ze te kunnen combineren met een zelfde hoeveelheid foto’s die met een ander toestel gemaakt zijn. Rara, hoe doe ik dat?

Bijdrager
    nookie

Hoe bedoel je, combineren?
    Je kan ze toch importeren en dan die gebeurtenis slepen op de andere gebeurtenis, waardoor je ze samenvoegt en dus combineert?
    ———
    edit: ik denk dat ik je snap, de foto volgorde klopt dan niet meer natuurlijk in die gebeurtenis.

Bestaat er niet iets van een edit programma voor je meta data?
    Versiontracker al geprobeerd?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Macs

Kan Automator dit niet?

Bijdrager
    Pieterr

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=132790

”Pieterr”

Ik meen dat het in iPhoto ’08 direct kan. Inderdaad: selecteer de foto’s, en kies “Photos –> Adjust Date and Time..” uit het menu.

Maar als je iPhoto ’06 gebruikt, is PhotoInfo de tool voor dit werk. Exporteer en verwijder wel eerst alle foto’s die je wilt aanpassen uit iPhoto, zet ze dan om met PhotoInfo, en voeg ze vervolgens weer toe aan iPhoto.

Zie ook http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=105984

Bijdrager
    sally

Het lukt inderdaad om alle foto’s te selecteren en dan bij allemaal de tijd een uurtje te verzetten…
    Door alleen bij de eerste de tijd (in dit geval) een uurtje terug te zetten..
    MIddels:
    Menu / Photos / adjust date and time

Iedereen zeer bedankt voor de tips..

Bijdrager
    Oppie

Heb even geen iPhoto ’08 hier om te checken.
    Wil je zeggen dat deze versie daadwerkelijk de EXIF data aanpast?

Bijdrager
    sally

Ja, originals ook veranderen is een optie..
    iPhoto 08..

Bijdrager
    Oppie

Da’s dan goed nieuws, want zolang mensen niet de zware verantwoordelijkheid op zich nemen om de tijd & datum correct te houden, werd deze feature node gemist!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.