7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    thuuske

iphoto

Ik snap er niks van dat iphoto, ik wil gewoon fotos importeren en dan maakt hij in afbeeldingen tig bestandjes aan, filmrol1, filmrol2 etc. En dat terwijl ik gewoon de foto’s in het juiste mapje importeerd ook staan er een hoop losse bestanden tussen?

Bijdrager
    KarelWillem

Je hoort helemaal niet in die mapjes te kijken, laat staan daar zelf wat in te zetten.

Importeren doe je in iPhoto zelf en verder kijk je niet wat iPhoto daar mee doet.
    Dat is niet nodig en je maakt je alleen maar ongerust om niets.

Waar importeer je foto’s van en HOE doe je dat momenteel?

Bijdrager
    bekhof

Ik kan me de verwarring wel voortstellen, maar dan kun je beter in de voorkeuren aangeven dat iPhoto de foto’s NIET naar eigen mappen kopieerd. Je kunt dan gewoon je eigen bestandsstructuur houden. Je moet dan echter wel goed in de gaten houden dat je zelf handmatig de foto’s ook binnen iPhoto (biblioteek) importeert.

Indien je meer controle wilt uitoefenen op bestanden en structuur, zou je iView Media eens kunnen proberen (tegenwoordig Microsoft Expression Media).

Bijdrager
    thuuske

Oke dus gewoon uit die mapjes blijven, en alles kopieren plakken, slepen naar iphoto en vanuit iphoto

Bijdrager
    KarelWillem

Precies.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik raad je aan om nooit maar dan ook nooit in die mapjes te gaan zitten. Het gaat fout. Alles moet via het programma iPhoto.

Filmrollen kun je ook naar elkaar slepen.

Probeer bij het importeren de filmrollen een naam te geven. Bijvoorbeeld:
    – Foto’s in de tuin
    – De hond
    – Mijn nieuwe auto

Als je bij het importeren niets schrijft, dan krijgt het vanzelf de naam filmrol 52, 53 etc.

Bijdrager
    thuuske

Ok dan, bedankt voor de info!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.