6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

iphoto '11 (9.1.3)

omdat ik een grote crash heb gehad ( na een”security-“update) en ik met veel gedonder alles heb kunnen herstellen begin ik hem nu een beetje te knijpen.
    Daarom zou ik bijv ALLE foto’s /filmpjes die in iPhoto staan willen branden.Hoe kan ik in iphoto de boel zo instellen dat alles wat er in staat te branden is zonder ze eerst een voor een naar bijv Toast te moeten slepen?

Moderator
    Strifer

Je kunt je gewoon de foto’s selecteren die je wil branden (of gebeurtenissen of albums etc) en vervolgens uit het ‘deel’ menu kiezen voor ‘brand’. Als je dan vervolgens een CD of een DVD erin doet brand ie daarop je bestanden.

Overigens kan ik je aanraden gewoon een externe harde schijf te kopen en die aan je Mac te hangen om vervolgens met TimeMachine een back-up te maken (je kan instellingen dat ie dit automatisch moet doen). Dan ben je zeker van een volledige back-up en ben je niet dat ene bestandje, filmpje of fotootje kwijt dat toch nog ergens anders stond. Daarnaast is het makkelijker en waarschijnlijk uiteindelijk goedkoper.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

OK Strifer zo doe ik het al ben blij te horen dat dit genoeg is maar ik zit er zelfs over te denken NOG een externe schijf er aan te hangen en dan met Superduper een cloon te maken!
    Ik ben het zo beu
    Ik heb onlangs een HD kapot gehad in een oude G5 en met veel ellende deze weer kunnen repareren…en nu na deze Apple updat bij mijn imac WEER zo’n gedonder gehad….ik kon niks meer met de imac…heb vanaf 10. ???? alles weer na een clean install alles moeten inladen dan updaten tot 10.5.8 dan Leopard Sl dan die weer updaten……….ik ben het KOTSBEU

Moderator
    Strifer

Dat is zeer verstandig. Back-uppen bestaan in verschillende gradaties.

1. eenmaal een back-up van je hele systeem
    2. tweemaal een back-up van je hele systeem
    3. de tweede of een derde back-up van je hele systeem op een andere locatie

Zelf zit ik bij stap 2:-) Uiteraard zijn er ook nog andere mogelijkheden.

Wat echter vreemder is dat het bij updates steeds misgaat. Dat hoort natuurlijk gewoon niet, zeker niet als de iMac verder gewoon werkt. Heb je enig idee wat de fouten veroorzaakt? Overigens kun je van een SL dvd volgens mij een vers systeem 10.6 installeren… dan hoef je niet eerst 10.5.8 te installeren.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ik had deSafari update en de beveiligigsupdate 2011-006 gedownload en toen was de chaos compleet.
    Ik kom er steeds meer achter dat je met updaten beter VEEL langer kan wachten en anderen de shit mee laten maken………..
    Klopt (vers systeem)maar ik had geen SL liggen en ben de lange weg moeten gaan
    maar alles is nu in orde
    Morgen HD erbij kopen……….

Bijdrager
    Hansi2124

Wat ook vaak ‘onduidelijke’ klachten kan verhelpen is om in Schijfhulpprogramma de schijfbevoegdheden te herstellen voor en na een update.
    Overigens is iPhoto nu aanbeland bij versie 9.2.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.