2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    occo

iphoto ’09 probleem

Hey hallo,
    Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen. Ik gebruik ilife ’09, gisteren was ik bezig met wat foto’s te importeren in iphoto.
    Nadat ik het systeem sloot kon ik de volgende dag iphoto niet meer openen, systeem gaf aan dat iphoto nog werkte onder de oude software en dat de software nog geupdate moest worden, heb ik toen gedaan ik heb de ilife dvd 09 erin gedaan en keurig een updat gedaan.
    Probleem blijft zich voordoen,ik kan iphoto niet openen ik gebruik een externe HD voor mijn opslag van foto’s, ik kan zien in de finder dat er foto’s op staan (in elk geval dat er 50 GB aan geheugen wordt gebruikt dus ik neem aan dat dat de foto bestanden zijn) echter het lijkt wel alsof iphoto het niet herkent.
    Ik heb inmiddels apple support gebeld, die zeggen dat ik opnieuw moet installeren, is geen optie voor mij.
    Ik heb ook een tooltje geprobeerd (gedownload van internet iphoto manager) werkt ook niet, in iphoto manager zie ik overigens wel meer van de inhoud van de iphoto bibliotheek.
    Iemand de gouden tip?
    Bedankt voor jullie reacties alvast!

Bijdrager
    MacSnout

De vraag is of het een data probleem is of een applicatie probleem. Door de “nieuwe installatie” waarschijnlijk een data probleem. Vergewis je dat je de iPhoto 09 opstart en niet per abuis (via bv een alias) iPhoto 08. Deze zal het iPhoto 09 databestand niet kunnen herkennen. Als je overtuigd bent van het opstarten van de juiste iPhoto 09 applicatie, dan kan je de iPhoto Library (tijdelijk) van naam veranderen. Je krijgt daarna, na opstart van iPhoto 09, het verzoek je iPhoto Library te selecteren of een nieuwe aan te maken. Selecteer dan het juiste iPhoto Library bestand. Mocht deze dezelfde foutmelding geven, maak dan een nieuw iPhoto Library aan en importeer alle foto’s vanuit het oude (corrupte?) bestand.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.