8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ipanther

iPhoto ’08 & mds-proces

Van zodra ik iPhoto ’08 opstart, wordt er een mds-proces (spotlight indexing) opgestart, waardoor het de volledige systeemresources opvreet. iPhoto is altijd een zwaar programma geweest, maar dit gaat toch een beetje ver.

Ik heb dan eens iPhoto laten openstaan in de hoop dat het een eenmalige indexing-operatie was, maar na een eindje klapt iPhoto er zelfs uit…

Iemand enig idee wat hieraan kan gedaan worden? De laatste update installeren hielp niet, ook heel de computer opnieuw laten indexeren (via Onyx) bood ook geen soelaas…

Grtz

PS: Iphoto 6 terugzetten is wss geen optie, want de bestandstructuur is veranderd (en ik heb niet echt een volledige backup…)

Bijdrager
    Pasav

Hmm vreemd, ik heb er geen last van. Heb je je permissies gecheked en diskrepair .. ?

Bijdrager
    ipanther

Heb alles al gedaan… zelfs update prebinding en al:x

Moderator
    unSOUND

Ik zou iPhoto gewoon eens een tijdje zijn gang laten gaan, waarschijnlijk moet hij nog een bepaalde taak uitvoeren ( miniaturen maken, bestandslocaties controleren, dergelijke ), en zodra die klaar is zou je er geen last meer van moeten hebben.

Bijdrager
    ipanther

ik heb iphoto uren laten aanstaan in de hoop dat het opgelost zou zijn (ik heb ook via appeltje-alt in te houden de library heropgebouwd)

tzal wachten worden op een nieuwe update zeker?

Bijdrager
    Pasav
    ”ipanther”

ik heb iphoto uren laten aanstaan in de hoop dat het opgelost zou zijn (ik heb ook via appeltje-alt in te houden de library heropgebouwd)

tzal wachten worden op een nieuwe update zeker?

Probeer eens een nieuwe lege Bibliotheek te maken door alt in gedrukt te houden, en dan te kiezen nieuwe bibliotheek en kijk of die dan ook zo bezig blijft.

Hoeveel foto’s heb je er in zitten .. ?

Moderator
    unSOUND

Ik heb het net nog even bekeken met mijn eigen library ( iPhoto ’08, 11.000 foto’s, 45 GB ), op het moment dat ik iPhoto start schiet het mds proces naar 30%, maar na 3 seconden zakt hij weer naar 0,5%… En daar blijft hij eigenlijk ook de rest van de tijd.

Bijdrager
    ipanther

Ik heb zo’n 2500 foto’s staan in mijn library. Ik heb dan ook eens geprobeerd een nieuwe library aan te maken, en ZELFS DAN schiet het mds-proces tot 70 % de hoogte in wanneer er geen enkele foto in staat…. Ook iPhoto zelf schommelt rond de 30-40% zelfs wanneer er geen enkele actie wordt uitgevoerd.

Is er een manier om iPhoto 6 terug te installeren, en de de nieuwe bestandsstructuur terug om te zetten naar oude? Of is er niet meer gebeurd door iPhoto 8 dan de oude library in een “package” te zetten?

tnx voor de reacties totnutoe!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.