6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Robbievz

iPhoto Library terugzetten werkt niet.

Hallo,

Om ruimte vrij te maken om mijn MacBook heb ik laatst bijna 1000 foto’s verwijderd.
    Een paar dagen later had ik ze echter weer nodig, maar waren ze dus weg.
    Gelukkig had ik een reservekopie met TimeMachine gemaakt, dus ik dacht dat ik het weer terug kon zetten.

Maar als ik de iPhoto Library van een paar weken geleden terug wil zetten, krijg ik halverwege deze foutmelding:

Na deze melding stopt ‘ie meteen met terugzetten en opent iPhoto zich.
    Maar het enige wat ik dan zie is het volgende;

Ik zie dus wel dat er foto’s horen te staan, maar ik zie ze niet.

Wat nog raarder is is dat wanneer ik op één van deze ”lege foto’s” klik om h’m te openen, eerst dit te zien krijg;

,en na een tijdje de foto.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Bijdrager
    tinus_omt

De thumbnails zijn corrupt geraakt. Ik weet niet wat je precies hebt gedaan, maar er zijn twee mogelijkheden:

– Je kunt alle thumbnails repareren zoals hier beschreven: http://support.apple.com/kb/ht2638
    – Je kunt de volledige iPhoto library terugzetten naar een moment waarop de fotos er nog in zaten, dan neem ik aan dat de thumbnails er ook weer in zitten.

De foutmelding die je ziet zou verder veroorzaakt kunnen worden doordat de schijf waar de library op staat vol is; iPhoto controleert wel of hij vol raakt (dan krijg je een waarschuwing), maar niet of er genoeg ruimte is voor de bewerking die je uitvoert (dan krijg je rare foutmeldingen en kan je library in de war raken).

Helaas kun je niet zeggen dat hij alleen de missende thumbnails moet aanmaken, hij maakt ze allemaal opnieuw en dat duurt behoorlijk lang als je een grote library hebt.

Bijdrager
    Robbievz

Ik (iPhoto) is nu bezig met het herstellen van de thumpnails, duurt zoals gezegd aardig lang..

Bijdrager
    Robbievz

Hmm, raar, ik heb nu dit:

Bijdrager
    tinus_omt

Dan is het dus niet gelukt om de thumbnails aan te maken. Kreeg je geen foutmelding?

Het is verder mogelijk dat de foto’s waarvan geen thumbnail is aangemaakt er helemaal niet zijn. Dan lukt het natuurlijk niet. Dat kun je zien omdat de foto, als je die opent, ook na een tijdje niet verschijnt.

Als het alleen maar fout gaat in dit event, zou ik de originelen opzoeken in de TIme Machine bestanden en opnieuw importeren. Je kunt aan iPhoto vragen waar het originele bestand staat (op de normale disk) en dan dezelfde map opzoeken in een van de Time Machine backups. Zorg er wel van tevoren voor dat je nu wel genoeg diskruimte hebt, anders gaat het weer mis, en pas op dat je niet per ongeluk iets verandert aan de bestanden en mappen in Time Machine.

Bijdrager
    Robbievz

Het zou kunnen kloppen dat niet alle foto’s er opstaan, want ik kreeg halverwege het terug zetten, zoals gezegd, een foutmelding. Daar zou het dus aan kunnen liggen, morgen even jouw methode uitproberen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.