One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » IPhone SE valt uit bij kou (15 graden)

IPhone SE valt uit bij kou (15 graden)

Profielfoto van campetto

campetto op 15 augustus 2017 #

Dit onderwerp komt al eerder voor, maar bij mij is het zo dat mijn iPhone SE uitvalt als het koud is (onder de 15 graden). Ik moet hem dan resetten (home knop samen met aan/uit knop). Duurt soms een paar minuten, maar dan start hij op en is de batterij nog gewoon 100% of het percentage dat hij voor de uitval had.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door Profielfoto van Pete.Z Pete.Z. Reden: Titel aangepast
Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 15 augustus 2017 #

Onder 15 graden is toch niet koud.

Ik denk dat je iPhone gewoon een probleem heel ergens anders heeft en daarom spontaan uitvalt. Dat hij ‘onder de 15 graden is’ zal denk ik komen omdat hij niets te doen heeft. Wanneer een iPhone aan de lader (computer USB) ligt en niets doet dan opladen dan is de temperatuur intern ongeveer 28 – 35 graden.

Dit uitvallen heeft denk ik weinig met de temperatuur te maken maar veel meer met een ander probleem. Laat het ding eens nakijken, log bestanden uitlezen en dat soort dingen.

Profielfoto van campetto

campetto op 15 augustus 2017 #

Dit klinkt heel aannemelijk en wellicht heb je gelijk. Het spontaan uitvallen gebeurt toch alleen als de temperatuur lager is dan pakweg 15 graden.
Maar: ik haal mijn iPone uit mijn broekzak en leg hem op tafel (buiten). Ik pak hem na een half uur en hij is uitgevallen. En aan de oplader, daar ligt hij de hele nacht, in de koude slaapkamer. Blijft de temperatuur intern als het opladen is voltooid ook zo hoog?

Als het zo blijft dan zal ik hem zeker laen nakijken. Kan ik de logbestanden ook zelf zien of is daar iets speciaals voor nodig?

Profielfoto van NielsDam

NielsDam op 15 augustus 2017 #

Een batterij heeft altijd een optimale werkingsduur tussen een bepaalde minimum en maximum temperatuur. Daar onder/boven loopt de gebruiksduur terug. Een voorbeeld voor een koude winter:  een iPhone kan binnen 20% aangeven, op het moment dat je een poos buiten in de koude bevindt kan dit snel teruglopen of de iPhone zelfs uitvallen.

Maar 15C is gewoon een normale gebruikstemperatuur en dan zou dit verschijnsel niet moeten optreden. Je kunt eenvoudig een diagnose van je accu laten doen door Apple, dit doen ze op afstand. Neem contact op met Apple via chat via de Support app, de supportmedewerker zal je dan een diagnose op afstand laten uitvoeren.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 15 augustus 2017 #

Wellicht dat er onder de 15°C ergens een contactje niet meer goed werkt (krimpen en uitzetten bij temperatuurverschillen).

Over dit topic

Gestart op 15 augustus 2017 door campetto

Laatste reactie door Night

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?