6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    micat13

Iphone laten vallen. New install??

Ha,

Een vriendin heeft haar Iphone laten vallen. Nu wil de Iphone een back up terug zetten van Itunes, Icloud of Configureer als NEW.
    Alleen heeft ze nog nooit een back up gemaakt (1maand oud) Is vriendin nu alles kwijt?? voornamelijk de foto’s zijn belangrijk.

is er nog een mogelijkheid om de foto’s terug te halen?

Bijdrager
    Imade

Je zou kunnen gaan kijken naar tools/tweaks die van je iDevice een externe HDD maakt.
    Weet niet om hoeveel foto’s het gaat.. ik heb namelijk een freeware die tot de eerste 20 foto’s gratis zichtbaar maakt.
    Weet niet of andere OMT’ers nog tips hebben….

edit:
    Wat mij net te binnen schiet… als het goed is kan je met een Windows PC gewoon de foto’s inladen en dus naar je computer kopieren.
    Zo deed een vriendin van mij dat.

Bijdrager
    Domtoren

Even voor de duidelijkheid: is het de iPhone die ze heeft laten vallen die om een backup vraagt? Of heeft ze een nieuwe iPhone gekregen?

In het eerste geval kun je de tips van Imade proberen. In het tweede geval heb je pech gehad. Geen backup = data kwijt.

Bijdrager
    micat13

@imade Aansluiten op windows pc werkt niet. Mijn Iphone vraagt dan om de PC te vertrouwen dan zie je de foto’s. Doe je dit niet dan is mapje leeg.
    Op iphone van vriendin kan ik dit dus niet doen…

@domtoren
    Iphone die ze heeft laten vallen vraagt om terug zetten back up via itunes/icloud of new install. Lijkt wel of alles is gewist door de schok.

Bijdrager
    madcat

En een phone zit flash memory, dit “verdwijnt” niet zomaar als je het laat vallen.

Gewoon even rebooten en op je mac aansluiten, itunes zal dan zeggen dat hij het terug wilt zetten.
    anders even in DFU mode proberen.

als itunes niet met een melding komt, kan je het beste even naar de applestore gaan

Bijdrager
    micat13

Update:

Configureer als nieuw gedaan. Kon niks anders. Alle apps/contacten en instellingen kwijt.
    Maar de foto’s zijn bewaard gebleven! Vriendin blij. Gelijk maar Icloud Backup aangezet en photo sync bij Dropbox

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.