9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    mymac

iPhone/iPhoto probleem!

Als ik mijn iPhone aan mn iMac hang dan opent iTunes & iPhoto automatisch, als ze nog niet actief waren althans. Bij iPhoto krijg je dan keurig “iPhone van …” te zien. Wat ik opeens zie is dat er staat: “Gereed om 39 bestanden te importeren.” Dit klopt niet. Mijn iPhone heeft inmiddels 48 bestanden om te importeren. Als ik alsnog op importeer klik importeert hij vervolgens 0 nieuwe foto’s, omdat er volgens hem geen nieuwe zijn. het rare is dus dat er foto’s bij komen op de filmrol op de iPhone maar deze niet gezien worden door iPhoto. Erg lastig want als ik foto’s nodig heb komen ze gelijk op mn iMac te staan, en nu moet ik ze via de iPhone uploaden naar mijn MobileMe account alvorens ik ze kan gebruiken…

Weet iemand wat het probleem is, waar het aan ligt en wat ik eraan kan doen?

mymac

Bijdrager
    McLangendorff

did you tried turning it off and on again? (IT Crowd) serieus had hetzelfde probleem en uit en aanzetten hielp

Bijdrager
    mymac

bedoel je iPhoto, iMac of iPhone, of alle drie? Ik heb alleen mn iMac nog niet herstart. Maar het probleem is er nu nog wel helaas.

Bijdrager
    xino

iPhoto onthoud welke foto’s je al eerder hebt ge├»mporteerd, hierdoor kan je niet alle foto’s importeren die op je iPhone staan…

Weet je zeker dat ze niet ergens staan of dat je ze al eens eerder hebt geïmporteerd?

PS. Je krijgt trouwens bij het importeren de keuze of je de foto’s van je iPhone wilt verwijderen, misschien beter dit wel te doen aangezien je anders dit soort dingen krijgt. Ik vind het ook niet altijd even handig (en al helemaal niet dat je geen foto’s van je iPhone kan verwijderen via iPhoto)

Bijdrager
    MacAanZee

Inderdaad: je krijgt die vraag of de foto’s na importeren van je iPhone verwijderd moeten worden. Maar als ik ‘ja’ aankruis dan gebeurt het niet. Andersom weet iPhoto bij het importeren welke foto’s nieuw zijn op je iPhone/iPod en krijg je bij eerder geimporteerde foto’s de vraag te beantwoorden of je dubbele foto’s wel of niet wilt importeren. Doe je ‘ja’, dan krijg je alles, doe je ‘nee’ dan krijg je alleen de nieuwe.

Bijdrager
    mymac

ja tegenwoordig doe ik ‘verwijder foto’s na importeren’, maar de eerste 39 staan er nog op. Echter,de ‘nieuwe’ foto’s ziet hij gewoon simpelweg niet staan. Hij denkt dat er dus niks nieuws is… Ik zal de al geimporteerde foto’s anders verwijderen op mn iPhone, misschien dat dat helpt.

Bijdrager
    hsnvdh

ik heb precies hetzelfde euvel na de itunes 8.01 update.
    Voorheen werd Iphoto opgestart zodra ik mijn iphone aansloot.
    Dat gebeurd nu niet meer en nieuwere foto’s worden niet gezien door iphoto op mijn iphone.

Lijkt er op dat er met de update van itunes iets niet is goed gegaan.
    Is deze nog ergens op te halen en opnieuw uit te voeren?

Bijdrager
    MacAanZee

Bij mij start iPhoto wel automatisch op als ik mijn iPhone aansluit – ook na de nieuwste iTunes update. Ik vind dat trouwens niet altijd prettig, omdat het opstarten van iPhoto erg lang duurt (ik heb er meer dan 11.000 foto’s inzitten. Vaak wil ik even mijn iPhone aansluiten om wat in de muziek of video te veranderen en dan wil ik helemaal niet iPhoto automatisch opstarten, dat kost alleen maar tijd. Is dat automatisch opstarten ook uit te schakelen?

Bijdrager
    mymac

@ MacAanZee:

Volgens mij moet je dan fotosynchronisatie uitzetten… Ik weet niet of dat dan weer zo handig is.

Ik kom er achter bij het opstarten van iPhoto, dat hij automatisch een iPhone ziet die er niet aan hangt en hij een voorstel doet om diezelfde 39 foto’s te importeren…:? Zou ik iPhoto misschien opnieuw moeten installeren?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.